Vahide YANIK/HÜRRİYET
Oluşturulma Tarihi: Eylül 30, 2021 08:53
ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, ATAV'ın Antalya lezzetlerinin yer aldığı kitabının yeni baskısına Antalya’nın coğrafi işaretli ürünlerini koyacaklarının müjdesini verdi. Antalya’nın tanıtımının da coğrafi işaretli ürünler üzerinden yapılması çok anlamlı.
EKONOMİ Muhabirleri Derneği (EMD) üyesi arkadaşlarımla Antalya Tanıtım Vakfı (ATAV) Başkanı Yeliz Gül Ege ile bir araya geldik. Antalya’nın turizmi, endemik bitkileri, lezzetleri, alternatif tanıtım modelleri birçok konuyu konuştuk. Dünyaya açılan vitrin olarak gördüğümüz Antalya’nın doğru tanıtımı için yapılan her şey çok değerli, bu noktada kentin tanıtımı için taş üstüne taş koyan herkese teşekkür etmeli.
Kitle turizmi, kongre turizmi, fuar turizmi… Antalya’nın bir çok alanda tanıtımı yapılır, yapılıyor tamam. Ama Antalya’nın lezzetleri, yerel ve yöresel ürünleri yoluyla da tanıtımı yapılamaz mı diye soracakken ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, konuyu açtı ve tanıtım noktasında coğrafi işaret konusuna da eğilmemiz gerektiğini söyledi.
ATAV’ın Antalya lezzetlerinin yer aldığı kitabının yeni baskısına Antalya’nın coğrafi işaretli ürünlerini koyacakları müjdesini verdi.
Antalya, Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX ile yöresel ürünlerin coğrafi işaret almasına öncülük eden bir kent oldu. Artık ne zaman yöresel ürün, coğrafi işaret desek akla Antalya geliyor. Antalya’nın tanıtımının da coğrafi işaretli ürünler üzerinden yapılması çok anlamlı.
Antalya’nın coğrafi işaretli Kabak Tatlısından Hülüklü Çorba’ya, Serpme Böreğinden Turunç Kabuğu Reçeli’ne birçok Antalya lezzeti kitapta coğrafi işaret logoları ve özellikleriyle anlatılacak. Tavşan Yüreği Zeytini’nden Manavgat Altın Susamı’na Antalya’nın şimdilik 13 olan coğrafi işaretli ürününün tanıtımının yapılacağı Antalya Lezzetleri Kitabı’ndan sadece ülkemiz değil dünyanın bir çok ülkesine gerek turizm fuarları aracılığıyla, gerekse özel ziyaretlerde götürülerek tanıtımı yapılıyor.
Kırsal kalkınmanın anahtarı olarak görülen, kadın emeğinin yoğun kullanıldığı yöresel ürünler aracılığıyla da turizmi hareketlendirebilirsek Antalya turizmini başka bir yere taşıyabiliriz.
AKDENİZ’İN ÇINARLARI TAKVİMDE YAŞASIN
ATAV 15 yıldır devam ettirdiği masa takvimi geleneğini önümüzdeki yıl da sürdürecek. Bir yıl boyunca insanların masasının üzerinde, elinin altında bulunduracağı 2022 yılı masa takviminde Akdeniz’in çınarlarını göreceğiz. ATAV yönetimini Antalya’nın doğasıyla ilgili farkındalık yarattıkları için Antalya’ya sahip çıktıkları için tebrik etmek gerek.
*
TARIM KENTİ ANTALYA TARIM EĞİTİMİNDE DE ÖNCÜ
Antalya tarım konusunda şanslı bir il. Toprağı, havası, suyu… Bu bereketi hem sürdürülebilir hale getirmek hem de ekonomiye kazandırmak ise başka bir iş. Bu da eğitimle mümkün.
Antalya tarımının başında özel bir isim var Gökhan Karaca. Klasik “müdür” görüntüsünden epey uzak bir portre çiziyor. Protokol havası olmayan, iş odaklı bir isim. Benim de öncelediğim eğitime çok önem veriyor, hem de tarım eğitimine…
Öyle ki pandemide düşmesi beklenen tarımsal eğitimi en üst seviyeye çıkardı. Daha önce köylerde üreticiye yönelik yapılan eğitimleri pandemide dijitale taşıdı. 2020 Haziran ayında başlayan online tarım eğitimleri, aralık ayında Antalya Ticaret Borsası ile yapılan protokolle daha farklı bir alana taşındı. 15 ayda 72 farklı konuda online eğitim düzenlenirken, eğitime yurt içinin yanı sıra ABD, Kanada, Türkmenistan, Almanya gibi bir çok ülkeden binlere kişi katıldı. Eğitime katılanlar arasında yapılan sınavlarda başarı gösteren 23 bin kişiye ise katılım belgesi verildi.
Online eğitimleri youtube kanalından yayınlanırken, 13 milyon kişiye erişim sağlandı. Tarımda eğitim demek, tarımın daha bilinçli yapılması demek, gerek verim gerek kalite olarak tarımsal üretimin artması demek, soframıza daha sağlıklı ürünlerin ulaşması demek. Bravo Gökhan Müdür ve ekibine…