Clk Akdeniz Elektrik’den Vatandaşlara "Telefon Dolandırıcılığı "Uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Clk Akdeniz Elektrik’den Vatandaşlara Telefon Dolandırıcılığı Uyarısı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 2015 10:58

CLK AKDENİZ ELEKTRİK PERAKENDE SATIŞ A.Ş. GENEL MÜDÜRÜ HALİT BAKAL, VATANDAŞLARI TELEFONLA ELEKTRİK SATIŞI KONUSUNDA DİKKATLİ OLMALARI KONUSUNDA UYARDI.

CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. Genel Müdürü Halit Bakal, vatandaşları telefonla elektrik satışı konusunda dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Uzun süredir sadece Türkiye’de değil dünyada da çok yaygın olan kimlik hırsızlığı sorununa dikkat çeken CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. Genel Müdürü Halit Bakal, bir takım şahısların, telefonla vatandaşlardan kimlik numarası, adres, banka hesabı ve kredi kartı bilgilerini topladığını ve bu bilgileri veren vatandaşların dolandırılmaya müsait bir hale geldiklerini belirtti.
KİMLİK VE KREDİ KARTI BİLGİLERİNİZİ VERMEYİN
Vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyaran Halit Bakal, "Son günlerde abonelerimizden Telefonla Elektrik Satışı adı altında kimlik numarası, adres, banka hesabı ve kredi kartı bilgilerinin toplandığına dair bilgiler almaktayız. Kimlik hırsızlığı son yıllarda sadece ülkemizde değil, tüm dünyada en çok uygulanan dolandırıcılık yöntemidir. Bu yöntemle, vatandaşlarımızın banka hesapları boşaltılmakta, kredi kartı dolandırıcılığı yapılmakta, adlarına kredi çekilmekte, kimlik bilgileri yasal olmayan işler için kullanılmaktadır. Kimlik hırsızları tarafından dolandırılmamak için, kurumsal kimliğinden ve güvenliğinden emin olamadığınız telefon görüşmelerinde kimlik numaranızı, adres, banka hesabı ve kredi kartı bilgilerinizi kesinlikle paylaşmayın. Telefonla satış yapan kişi ve kuruluşların güvenirliğinden emin olun, dolandırıldığınızı düşünüyorsanız en kısa sürede güvenlik birimleriyle irtibata geçin" dedi.
İŞLEMLERİNİZİ GÜVENİLİR MERKEZLERDEN YAPIN
Kimlik bilgilerinin verilmesi gereken hususların çok daha fazla dikkat ve özen gerektirdiğinin altını çizen CLK Akdeniz Elektrik Perakende Satış A.Ş. Genel Müdürü Halit Bakal, şunları söyledi:
"Ekonomik ve hukuki sorunlarla karşı karşıya gelmemek için üşenmeyin, kimlik bilgilerinizi telefonla vermek yerine işlemlerinizi güvenilir bir merkezden yapın. Unutmayın, kişisel bilgilerinizi korumak öncelikle sizin sorumluluğunuzdadır. Dolandırıcılar, yine aynı şekilde, enerji tasarruf cihazları adı altında cihaz satışı yapmaya çalışmaktalar. Bu yöntemle abonelerimizden kredi kartı numarası ve benzeri kişisel bilgilerini talep ederek, vatandaşlarımızı dolandırmaktalar. Bu ve benzeri konularda abonelerimizi daha duyarlı ve daha dikkatli olmalarının kendi menfaatlerine olacağının altını çizmek istiyorum."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!