Güncelleme Tarihi:
ANTALYA, (DHA) - ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, “Çağ değişiyor, teknoloji değişiyor, iş yapma biçimleri farklılaşıyor. Artık bu değişimi yakalayamayan, eski çağın kültürü ile düşünmeye devam edenlerin hayatta kalamayacağı bir dönemdeyiz. Akıllı, dijital, mobil ve inovatif olmak bu çağda varolmanın koşulları haline gelmiştir. Turizmde, ticarette, sanayide, hangi sektörde olursak olalım, dijital dünyaya adım atmak Antalya için de zorunluluk olmuştur" dedi.
ATSO tarafından 'ATSO İnovasyon Yılı' kapsamında Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu işbirliğinde düzenlenen, gazeteci, teknoloji ve trend editörü Serdar Kuzuloğlu, İdeasoft A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Seyhun Özkara, Dijital Pazarlama Danışmanı İlyas Teker, Dijital İletişim Danışmanı Funda Güleç ve E-ticaret Çağı Dergisi Yayın Yönetmeni Ümit Öncel'in konuşmacı olarak katıldığı 'Dijital Ekonomi Antalya' etkinliği büyük ilgi çekti.
Etkinliğin açılışında konuşan ATSO Başkanı Davut Çetin, ATSO olarak 2017'yi 'İnovasyon Yılı' ilan ettiklerini belirterek, “2017 yılında yapacağımız çalışmaları inovasyon teması odağında düzenleyeceğiz. Bu toplantı da o vizyon doğrultusunda gerçekleşen etkinliklerden birisidir. Bazılarımız, turizm sektörü sıkıntıdayken, ihracat sorunları sürerken, piyasada durgunluk varken, sektörlerimiz önlerini görmekte sorun yaşarken inovasyon da nereden çıktı diyebilir. Oysa inovasyon tam da bu sorunların çözümlerini içerisinde barındırıyor. Çağ değişiyor, teknoloji değişiyor, iş yapma biçimleri farklılaşıyor. Artık bu değişimi yakalayamayan, eski çağın kültürü ile düşünmeye devam edenlerin hayatta kalamayacağı bir dönemdeyiz. Akıllı, dijital, mobil ve inovatif olmak bu çağda varolmanın koşulları haline gelmiştir. Turizmde, ticarette, sanayide, hangi sektörde olursak olalım, dijital dünyaya adım atmak Antalya için de zorunluluk olmuştur. Antalya ve Türkiye için orta gelir tuzağından çıkışın bir yolu dijital ekonomi, diğer yolu yeşil ekonomidir" dedi.
1980'lerde sıradan bir sayfiye yeri olan Antalya'nın bugün Türkiye turizm ve tarımsal üretiminin başkenti konumuna geldiğini vurgulayan Davut Çetin, şöyle konuştu:
“Her iki sektörümüz de ülkelerin turizm ve tarım rakamları ile yarışmaktadır. Sanayi sektörümüz de çevresel duyarlılıkları en üst düzeyde gözeterek bu büyümeye ayak uydurmuştur. Geldiğimiz noktada, Antalya ekonomisinin 40 yıl içerisinde müthiş bir gelişme kaydettiğini gururla söyleyebiliriz; fakat artık yeni bir çağa giriyoruz. Bu çağ akıllı fabrika, akıllı otel, akıllı sera çağı. Sanayi sektörü ise bugün çok farklı bir noktaya geldi. Sanayi 4.0 ile birbirleri ile konuşan makinelerden, robotlardan oluşan insansız fabrikalar dönemi başlıyor. Artık dijital pazarlama çağında turisti kolundan çekip dükkana çekme, kapıdan konaklayacak turist çevirme dönemi sona ermiştir. Tesisler artık internet üzerinden online platformlarda satılıyor, tanıtımlarını sosyal medya ve farklı dijital platformlar üzerinden yapıyorlar. Eski usullerle ticareti sürdürmek artık mümkün değil. Çiftçiler seralarını cep telefonu ile kontrol etmeye başladı. Ürünlerin ne zaman, ne kadar sulanacağına teknolojik sensörlerle donanmış seralar karar veriyor."
FOTOĞRAFLI