Güncelleme Tarihi:
İnsanların yeni araca yönelmelerindeki asıl amaç, sorun yaşamamaktır.
*
Yüksek bedeller ödeyerek sıfır araç alıyorsanız aldığınız aracın sorunsuz ve kusursuz olması sizin hakkınız.
*
Ancak bazen güvendiğimiz markalar dahi ayıplı mal üretebiliyor.
*
İşte bir örnek…
*
Tüketici sıfır kilometre aldığı aracının kazaya karışmamasına rağmen boyasındaki dökülmeleri görünce otomobil bayiine gidiyor.
*
Servis, aracı tamamen boyayabileceklerini ancak zararın tamamını karşılamayacaklarını söylüyor.
*
Böyle bir açıklama hak ihlalidir.
*
Tabii tüketici de haklı olarak bu öneriyi kabul etmiyor ve konuyu mahkemeye taşıyor.
*
Tüketici mahkemesi açılan davayı zaman aşımı gerekçesiyle reddediyor. Bunun üzerine bir üst mahkemeye itirazda bulunuluyor.
*
Bilirkişi raporunda ayıplı aracın geri alınarak ayıpsız misli ile değiştirilmesi gerektiği belirtiliyor.
*
Üst mahkeme, yerel mahkemenin zaman aşımı gerekçesini bozarak emsal bir karara imza atıyor ve 2012 model aracın ayıpsız misli ile değişimine ve davanın ilk derece mahkemesinde yeniden görülmesine karar veriyor.
*
Şunu unutmayın; ayıplı otomobilde ve üretimden kaynaklı gizli ayıplar da zaman aşımı yoktur.
*
Tüketiciler her zaman Tüketici Yasası’na güvenmeliler ve haklarını aramalılar.
*
Anlattığım bu örnek birçok ayıplı mal için geçerli ve emsal karar niteliğinde.