Bio Antalya önerisi

Güncelleme Tarihi:

Bio Antalya önerisi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2017 15:51

Bio Antalya önerisi

Haberin Devamı

 

Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA) - ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Tarım Organize Sanayi Bölgeleri yönetmeliğinin hayvancılık, sera üretimi gibi alanlarda tam donanımlı bölge kurma imkânı getirdiğini belirterek, “Bütün Avrupa ülkeleri, Tunus gibi ülkeler bile biyolojik ürün markası çıkardı. Biz de bir Bio Antalya markası üzerinde çalışmalıyız" dedi.

ATSO'nun kasım ayı meclis toplantısında ülke ve kent ekonomisine yönelik değerlendirmelerde bulunan ATSO Başkanı Davut Çetin, tarım sektörü için marka önerisinde bulundu. Son günlerde dövizdeki dalgalanmanın moralleri bozduğunu dile getiren Davut Çetin, son 3 yılda doların 2 liradan 4 liraya yükseldiğini, iki ayda da yüzde 16 artış olduğuna dikkat çekti. Çin'de, Almanya'da böyle kur artışı olsa ihracatın uçuşa geçeceğini, fakat Türkiye'de ithalatın ve girdi maliyetlerinin arttığına değinen Davut Çetin, 13'üncü Meslek Komitesi'nin raporundan verdiği örneklerde mobilya süngerine yüzde 100, suntaya yüzde 40, kumaşa yüzde 25 zam geldiğini, böyle maliyet artışlarına KOBİ'lerin dayanmasının zor olduğunu kaydetti.

Merkez Bankası faiz silahını sakladıkça bir süre sonra daha yüksek faiz vermek zorunda kaldıklarını ifade eden Davut Çetin, Türkiye'nin kısa dönemde büyük bir riski olduğunun söylenemeyeceğini, en önemli riskin de yabancı sermayenin bir kısmının çıkması olduğunu aktardı. Çetin, “Döviz varlığımız kısa vadede yeterli. Yine de bu dalgalanmalar ekonomiyi kötü etkilemektedir. Bu nedenle dövizde, enflasyonda ve faizde istikrar istiyoruz" dedi.

TURİST GAZİPAŞA İLE 10 MİLYONA ULAŞTI

Davut Çetin, Antalya ekonomisi üzerine yaptığı değerlendirmelerde ise turist sayısında şu anda Gazipaşa ile birlikte 10 milyona ulaşıldığını kaydetti. Geçen yıl kayıtlı istihdamda yüzde 9 azalma varken, bu yıl çalışan sayısının yüzde 10, esnaf ve işveren sayısının yüzde 8 arttığını belirten Çetin, “KDV tahsilatı, ihracat verileri de 9 aylık dönem itibariyle olumludur. Konutta duraklama burada da görülmektedir. Yabancılara konut satışı bir ara düşmüştü, biraz toparlanmaya başladı. Bu yıl 10 ayda yabancılara 3 bin 800 konut satışı yaptık. Eskiden yabancıya konut satışında Antalya açık farkla birinci olurdu, şimdi İstanbul fark atıyor. Bu konuda Antalya olarak tekrar çaba harcamalıyız" dedi.

ERKEN REZERVASYONLARDA YÜZDE 40 ARTIŞ

Antalya ticaretinde güncel olarak sıkıntı yaşansa bile gelecek için karamsar olunmaması gerektiğine işaret eden ATSO Başkanı, “Geçen yıl turizmde yangın vardı ve başka şey konuşmadı. Şimdi artık oturup, kent merkezinde turizmi, ticareti, gastronomiyi, ulaşım altyapımızı hep beraber yeniden gözden geçirmemiz gerekiyor. Gelecek yıl turizmde tahminler son derece olumlu. Bazı tur operatörlerinin erken rezervasyonlarında yüzde 40'a varan artışlar görünmektedir. İngiltere pazarında Türkiye yükselişte. İspanya'da fiyatların yükselmesi nedeniyle Almanya pazarında tur operatörlerinin karları Türkiye'ye bağlı hale gelmiştir" dedi.

NARENCİYEDE DURUM KÖTÜ

Tarım ihracatı konusunda sebzede durumun iyi, fakat narenciye ihracatının iyi olmadığını vurgulayan Davut Çetin, “Ekim ayında Türkiye'nin domates ihracatı yüzde 46 oranında artmıştır. Türkiye rakamını veriyorum, çünkü artık bizim meyve ve sebzemizin önemli kısmı diğer iller üzerinden ihracata gitmektedir. Göstergelerin geçen yıla göre daha iyi olduğuna kuşku yok. Buna rağmen son günlerde birçok sektörümüzden işlerin yavaşladığına veya iyi olmadığına dair çok şikâyet gelmektedir. Son dönemde işlerin yavaşlamasının bir nedeni eylülden bu yana tüketici güvenindeki düşüş" dedi.

BİOANTALYA MARKASI

Tarımda da geçen yıldan daha iyi fiyatlar ve gelir görüleceğine inandığını söyleyen Davut Çetin, tarım sektörü için çok önemli bir konu olan Tarım Organize Sanayi Bölgeleri yönetmeliğinin çıktığını kaydetti. Bu yönetmeliğin hayvancılık, sera üretimi gibi alanlarda tam donanımlı bölge kurma imkânı getirdiğini belirten Çetin, “Bu konuda hemen bir çalışma grubu oluşturup, çalışmaya başlamamız gerekiyor. Bütün Avrupa ülkeleri, Tunus gibi ülkeler bile biyolojik ürün markası çıkardılar. Biz de bir Bio Antalya markası üzerinde çalışmalıyız" diye konuştu.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!