Güncelleme Tarihi:
Bu ihmalkâr davranışlarımızın bedeli umarım tekrar tam kapama olmaz. Her gün binlerce artan vaka sayıları tesadüf değil. Daha birkaç gün önce Kaleiçi’nde ne yazık ki insanların artık tamamen maske/mesafe kuralını unuttuğunu gözlemledim. Sadece Kaleiçi mi? Hemen hemen her yer aynı vaziyette. Korkarım en başa döneceğiz ve bunun tek müsebbibi de biziz.
***
İnsanoğlu biraz unutkan yapısı gereği çabuk arkada bırakıyor geçmişi. Sıkıntılar etkisini unutturduğu an tecrübeler de sanki sihirli bir değnekle kaybolup gidiyor aklımızdan. Bile isteye kendimizi aynı labirentin içinde buluveriyoruz. Oysa istediğimiz şey özgürleşmek iken daha yüksek duvarlar örüyoruz önümüze.
***
Bir taraftan yarayı tedavi ederken diğer taraftan yeni yaralar açmak iyileştirmeyecek. Kırık testi ile ne kadar su taşıyabilirsiniz? Ağustos ayında özellikle aşı konusunda yol alınmaz ve önlemler alınmazsa, eylülde kapanma noktasına gelmemiz sürpriz olmayacak. Sadece Türkiye’de değil dünyanın birçok yerinde aynı tehdit söz konusu.
***
Turizmin ülke ekonomilerine katkısını çok sık okumuş ya da dinlemişsinizdir. Merkez Bankası geçtiğimiz günlerde turizmin milli gelir üzerindeki etkisini inceledi. Yaptıkları araştırmaya göre; turist sayısındaki yüzde 10’luk bir artış milli geliri 0.7 puan arttırmakta. Ülke ekonomisi üzerinde yara bandı etkisi olmasına rağmen, en çabuk hastalanan sektör de maalesef turizm sektörü.
***
Antalya’nın Başarısı
Bu hafta Almanya’dan güzel bir haber aldık. Online Seyahat Acenteleri Derneği’nin rezervasyon verilerine göre Almanya’dan online olarak kısa mesafeli destinasyonlara yapılan rezervasyonlarda Antalya ilk sırada yer alıyor. Birçok önemli rakibi geride bırakıp ilk sıraya yerleşmesi Antalya için gurur verici. Ancak aynı Almanya, birkaç gün önce Hollanda ve İspanya’yı yeniden riskli bölge ilan etti. Biz bunca vaka artışı yaşarken Almanya’dan gelebilecek olumsuz haber de ne yazık ki ihtimaller arasında. Korkuyoruz evet ama korktukça daha da hata yapıyoruz.
***
TOKYO 2020 ve Spor Turizmi
Bu hafta dünyanın en prestijli organizasyonlarından biri olan Tokyo 2020 Olimpiyatları başladı. Pandemiden dolayı bir yıl ertelenen olimpiyatlar, seyircisiz olarak devam ediyor. Olimpiyatlar ve Dünya Kupası gibi önemli organizasyonlar, müsabakalara ev sahipliği yapan ülkeler için önlemli bir turistik çekim unsuru. Örneğin geçtiğimiz Rio Olimpiyat Oyunları'nda turistler bölgede yaklaşık 12 milyar dolar harcama yaptılar. Yalnızca gelir bakımından değil; markalaşma, altyapının gelişimi, uluslararası rekabet edilebilirlik ve ülke tanıtımı açısından da önemli bir araç. Spor turizminin turizm sektörü içindeki payı yaklaşık olarak yüzde 25. Her yıl sınırlarını genişleten spor turizmi, turizmin yıllık büyüme oranına göre yüzde 10 daha hızlı büyüme gösteriyor. Bu pay göz önüne alındığında fırsatın ülkemiz açısından değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Spor turizminin ülkedeki potansiyeli ile ilgili detaylı bir SWOT analizi yapılmalı. İlgili kuruluş ve paydaşlarla koordinasyon halinde organizasyonlar planlanmalı. Akademik camiayı da içerisine alan bir Spor Turizmi Çalıştayı, sistemli ve planlı yol almak açısından gelecek için rehber olabilir.
***
Şimdi Tokyo’da sporcularımızdan gelecek güzel haberlerde kulağımız. 18 branşta ülkemizi temsil edecek 108 sporcumuza başarılar diliyorum. Ülkenin adının başarılarla duyurulması en güzel tanıtımdır ve tüm sporcularımız ülkenin tanıtım elçileridir.