AYIPLI ÜRÜN İÇİN 4 FARKLI ÇÖZÜM

Güncelleme Tarihi:

AYIPLI ÜRÜN İÇİN  4 FARKLI ÇÖZÜM
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2021 09:58

Bir ürün aldınız ve ayıplı çıktı. Ama satıcı direniyor, “Git teknik servise tamir ettir” diyor. Hiç üzülmeyin. Tüketici Kanunu size çok güzel haklar tanıyor. Hem de 4 ayrı seçenekle…

Haberin Devamı

HEPİMİZ kişisel ihtiyaçlarımızı sağlamak bakımından tüketim hayatının bir parçasıyız. Bu çerçevede hizmet veya mal alımı yaparız. Özellikle teknolojinin de gelişmesiyle beraber birçok ürünü görmeden alabiliyoruz.

HAKLARINIZI BİLİN

Bu çerçevede satın alınan mallarda açık veya gizli ayıp olması halinde bu mallar ayıplı mal olarak kabul edilir ve ayıplı malın varlığı halinde tüketicinin hangi haklara sahip olduğunun belirlenmesi ihtiyacı vardır.

HİÇ ÜZÜLMEYİN

Bir ürün aldık ayıplı çıktı ve bir şekilde satıcı bunu kabul etmiyor “Git teknik servise tamir ettir” diyor. Tüketici Kanunu size çok güzel haklar tanıyor. İlk altı ay içinde ayıp ortaya çıkarsa, hiç üzülmeyin.

SÜRE 5 AY UZADI

Kanun diyor ki “Teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıpların teslim tarihinden var olduğu kabul edilir.” Bu süre eski yasada 1 ay olarak sınırlanmıştı. Yeni yasada ise bu süre 6 aya çıkarıldı.

4 FARKLI HAKKINIZ VAR

Haberin Devamı

Tüketicinin ayıplı üründe 4 farklı yol tercih edebilir. 1- Bedel iadesi 2- Malın ayıpsız oranı ile değiştirme 3- Ayıp oranında bedel indirimi 4- Ücretsiz onarım. Mallarda zarara neden olan hallerde ise imalatçı, üretici veya satıcıdan tazminat isteme hakkı var.

SİZİ BEKLETEMEZLER

Bir tüketicimiz, “Cep telefonu aldım 6 ay içinde arıza yaptı. Hemen servise verdim. Servisten değişim kararı çıktı. İki aydır cihaz gelecek diye bekliyorum” diyor. Şunu unutmayın; kararı servis vermez, kararı ithalatçı vermez, kararı satıcı vermez, kararı tüketici verir.

SATICIYA HACİZ YAPILIR

Karara uyulmaz ise hakem heyetine başvurulur. Hakem heyetinden çıkan kararların mahkeme kararı kadar gücü vardır. Satıcının mal varlığı üzerine haciz uygulanır, icra takibi yapılır ve tahsilat gerçekleşir.

2’NCİ ARIZADA SÜREÇ BAŞLAR

Arıza çıkan her türlü ürünle ilgili haklarınız var. Bir ürün aldınız ve 4. ayda arıza verdi. Siz de hakkınızı bilmediğiniz için tamir ettirdiniz. Yine ürününüz ikinci kez yani 8. ayda da arıza verirse, 2 yıllık garanti hakkınız ve seçimlik haklarınız doğar. Yani, iki yıl içinde 4 veya 6 defa arıza verirse değişim olur hikâyesi yanlıştır.

GİZLİ AYIP / ZAMAN AŞIMI

Haberin Devamı

Gizli ayıp, maldaki aksaklıkların ilk bakışta anlaşılamayacak nitelikte olmasıdır. Tüketici ayıbı ürünü bir süre kullandıktan sonra fark eder. Bu sebeple, gizli ayıbın söz konusu olduğu hallerde, tüketicinin daha fazla korunması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Kanunda ise gizli ayıptan dolayı tüketicinin iki yıl geçse bile haklarını kullanabilmesi için, ayıbın ağır kusur veya hile ile gizlenmiş olması aranmaktadır. Servise verilen ürünlerle ilgili en çok yapılan hata ise servis fişlerinin saklanmaması veya servis elemanlarına teslim edilmesi. Kesinlikle fişlerinizi saklayın.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!