Güncelleme Tarihi:
AVRUPALININ GÖZDESİ AKDENİZ
DÜNYANIN turizm kentlerinin kıyasıya rekabet ettiği 53’üncü Berlin Uluslararası Turizm Borsası ve Fuarı (ITB), 160 bin kişinin ziyaret ettiği iddialı tanıtım gösterilerini geride bırakarak sona erdi. 6-10 Mart tarihleri arasında dünyadan 181 ülkeyi ve Türkiye’den 100’ün üzerinde otel, tur operatörü, seyahat acentesi ile derneği ağırlayan fuarda, tarihi yapıların maketleri, Türk Hava Yolları (THY) defileleri ve otelleri tanıtan stantlar büyük beğeni topladı. Özellikle Antalya kıyı şeridinden fuara katılan otel sayısı da bir hayli yüksekti.
BELEK VE KEMER’E YOĞUN İLGİ
2019 ve 2020’de daha çok turist ve turizm geliri için fuara çok sayıda otel standıyla çıkarma yapan Türk turizmciler fuardan memnun ayrıldı. Özellikle Avrupalı turistleri otellerine çekmek isteyen Belek ve Kemer otelleri, Alman, Hollanda, Belçika ve Polonya tur operatörleri ile görüşmeler gerçekleştirdi. Otelciler, bu yıl Avrupalı turistin Türkiye’yi yeniden tercih etmesini beklediklerini, harcama kapasitesi yüksek olan bu turistlerin, yaptıkları geceleme sayısının da uzun olmasının büyük avantaj olduğuna dikkat çekti.
ALMAN PAZARINDA YÜZDE 10 GELİR ARTIŞI
Turizmdeki yükselişin sonucu olarak ITB Berlin fuarını büyük katılım ve canlılıkla kapattıklarını aktaran Akdeniz Turistik Otelciler ve Seyahat Acenteleri Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, “Geçen yılki büyümemiz ve bu yıl Alman pazarındaki yükselişimiz ITB’ye de yansıdı. Almanya pazarında tüm destinasyonlarda düşüş görülürken Türkiye’ye tatil rezervasyonları yüzde 50’nin üzerinde arttı. Antalya turizmi 2018 yılında 13 milyon turistle en iyi yılını yakalasa da bu büyüme potansiyelini Alman pazarında istediğimiz seviyede görememiştik. Alman pazarında en iyi yılımız 2015 yılıydı. Fuardaki ilgiden ve erken rezervasyonlardaki hızlı artıştan edindiğimiz izlenime göre, bu yıl 2015’in 3 milyon 200 bin Alman turist sayısına yeniden ulaşacağız. Bu sezon Alman pazarında yüzde 10’a yakın gelir artışını da sağlayacağız” dedi.
ITB’DEKİ İLGİ BAŞARININ HABERCİSİ
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık da, ITB Fuarı boyunca karşılaştıkları yoğun ilginin yüksek gelirli bir sezonun habercisi olduğunu söyledi. Başkan Ayık, “Turizm sektörünün yan pazarlarında yükselişte olan Hollanda, Belçika, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Polonya gibi 20’ye yakın ülkeden gelecek turist sayısında ciddi bir artış yakalayacağız. Eğer stratejik hatalar yapmazsak gelecek 15 yıllık periyotta potansiyelin büyük bir bölümünün sahibi olacağız” diye konuştu.
DİREKT UÇUŞLAR REZERVASYONU ARTIRDI
Turizmin başkenti Antalya’dan 17 ülkeye direkt uçuş koyma kararı alan Türk Hava Yolları (THY), seferleri iki hafta sonra başlatarak yoğun sezon boyunca sürdürecek. ITB Berlin Fuarı’na katılan THY yetkilileri, direkt uçuşlarla ilgili şöyle bilgi verdi: “Moskova, St. Petersburg, Berlin, Münih, Stuttgard, Düsseldorf, Londra, Stockholm, Amman, Bağdat, Bakü, Beyrut, Cezayir, Cidde, Kuveyt ve Riyad’a Antalya’dan direkt uçuş kolaylığı, Antalya rezervasyonlarına önemli ölçüde artırıcı etki yaptı. Antalya ve bu ülkeler arasında, 31 Mart’tan 31 Ekim’e kadar direkt uçuşlar planlandı. Bazılarına haftanın her günü, bazılarına ise birkaç günü seferler olacak.”
ITB’DEN TURİZMCİLERE ÖDÜL
ITB’nin düzenlendiği Berlin Messe’de gerçekleştirilen 18’inci The Golden City Gate turizm filmleri festivalinde, Graphx ajansının Barut Otelleri için hazırladığı tanıtım filmi birinci oldu. Graphx ajansının sahibi Necdet Alkandemir, çok sayıda ülkeden eserlerin yarıştığı festivalden ülkeye ödülle dönmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtti. Fuarla eşzamanlı düzenlenen TUI Ödül Töreni’nde Antalya’dan oteller ödül aldı. Concorde De Luxe Resort adına ödül alan Akdeniz Turistik Otelciler ve Seyahat Acenteleri Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, “Concorde De Luxe Resort’un çevreye gösterdiği duyarlılık ve sunduğu kaliteli hizmetin, TUI Holly 2019 ve TUI Umwelt Champion ödülleriyle taçlandırılmasının gururunu yaşıyoruz” dedi.