IHA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2015 13:16
ANTALYA TİCARET BORSASI ÜYELERİNE E-TEBLİGAT UYGULAMASI ANLATILDI
Antalya Ticaret Borsası (ATB) üyelerine yönelik eğitim ve bilgilendirme çalışmalarını sürdürüyor. Gelir İdaresi Başkanlığı, ATB üyelerine 1 Ocak 2016’da yürürlüğe girecek e-tebligat uygulamasını anlattı.
Gelir İdaresi Grup Başkanı Camal Akpunar, Mükellef Hakları ve İletişim Müdürü Orhan Zıngal, Antalya Ticaret Borsası’nın daveti üzerine ATB Toplantı salonunda e - tebligat uygulaması hakkında bilgi verdi. ATB Meclis Başkanı Hüseyin Cahit Kayan, ATB Yönetim Kurulu Üyesi Süleyman Ersan, meclis, komite üyelerinin yanı sıra ATB üyeleri katıldığı toplantıda, üyelerin soruları da cevaplandırıldı.
E - tebligat uygulaması hakkında bilgi veren Gelir İdaresi Grup Başkanı Camal Akpunar, uygulama ile zaman kaybının önleneceğini, kırtasiye malzemeleri sarfiyatının azalacağını, mükellefe bilgi ve belgelerin aracısız ulaştırılacağını, bir tuşla belgeye ulaşımın sağlanacağını belirtti. Akpunar, mükelleflerin yüzde 50’sinin 2016 yılında e tebligat kapsamına alınacağını bildirdi.
Mükellef Hakları ve İletişim Müdürü Orhan Zıngal, "Artık posta dağıtıcısı olmayacak e- tebligat dönemi başlıyor" derken, uygulamanın 1 Ocak 2016’da başlayacağını duyurdu. 1 Ocak’ta başvuruların zorunlu hale geleceğini, yeni işe başlayanların ise 15 gün içerisinde e- tebligat için başvurmaları gerektiğini kaydeden Zıngal, uygulamaya geçmeyene ceza kesileceğini söyledi.
Tebliği gereken belgenin, e- tebligat sistemi ile mükelleflerin elektronik adresine tebliğ edileceğini bildiren Zıngal, "Bu tebliğ, fiziki ortamda yapılan tebligat ile aynı sonucu doğurmaktadır" dedi.
E tebligatın sms yoluyla ya da mail yoluyla gönderildiğini söyleyen Zıngal, "E tebligat yoluyla gönderilen belgeler, mükellefin elektronik ortamdaki adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılır ve ayrıca posta yoluyla tebligat yapılmaz."
E -tebligat sisteminin faydalarını anlatan Zıngal, sistemin bilgi güvenliği ve kişisel verilerin korunmasını sağladığını, hizmet kalitesini artırdığını, belgenin içeriğinin başkaları tarafından değiştirilemeyeceğini garanti ettiğini, fiziki ortamda haftalarca süren tebligatın sistem ile saniyeler içerisinde gerçekleştirildiğini, masrafsız olduğunu, kağıt zaman ve enerji tasarrufu sağladığını kaydetti.