ARIZALI ÜRÜN İÇİN RAPOR İSTEYİN

Güncelleme Tarihi:

ARIZALI ÜRÜN İÇİN RAPOR İSTEYİN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2022 10:37

Bugün garanti belgesi ve satış sonrası hizmetleri konuşacağız. 2 yıl garanti ve ötesi haklarınızın olduğunu biliyor musunuz? Değerli tüketiciler yaşamınızın içerisinde teknoloji marketlerinden, elektronik ürün almış olabilirsiniz.

Haberin Devamı

Sadece elektronik ürün değil satış sonrası hizmetler yönetmeliğinin ekinde yer alan çok farklı garanti belgesiyle satılması gereken ürünleri de satın almış olabilirsiniz. Kasada ödeme yaparken lütfen garanti belgesini de kaşeletip imzalatın.

***
MUTLAKA YAPIN
Satıcı bunun karşılığında, “ fatura garanti belgesine geçiyor. Garanti belgesine ihtiyaç yok” diye cevap verilmiş ve sizde inanmış ve garanti belgenize kaşe ve imza almadan mağazadan ayrılmış olabilirsiniz. Peki doğru yaptınız mı? Garanti belgesi niçin var? Sizin nereye kadar haklarınızı koruyor?

***

Ürününüz herhangi bir tamir görmek istediğinde, yetkili servise gittiniz. Birinci defa onarıldı, ikinci defa onarıldı peki haklarınız neler? Peki size teknik servis fişi verildi mi? 4. 5. ve 6. defa onardınız doğru mu? Servisteki ürününüz kaç günde teslim edilmeli? Garanti süreniz bitti ve ürününüz 6. yılda tekrar arıza verdi ne yapmalısınız? Satış sonrası hizmet neyi kapsıyor?

Haberin Devamı

RAPOR İSTEYİN
Yeni ürününüz arıza verdiğinde, servislerden arıza sebebini bildiren bir rapor isteyin ve kesinlikle onarımı kabul etmeyin. Çünkü bir ürün 6 ay içinde arıza verdiğinde 4 seçimlik hakkınız doğuyor. Bunlar, para iadesi, ürün değişimi, ayıpsız oranı ile değiştirmek ve zarara neden olan hallerde tazminat isteme hakkı.

***
Serviste ürününüz cumartesileri dahil 20 iş gününde teslim edilmek zorundadır. Ancak 10 iş günü içinde arıza giderilmezse satıcı tarafından muadil ürün verilmek zorundadır. Aradan 2 ay geçiyor sizin ürününüz tamir edilmemiş. Size yedek parça bekleniyor gibi cevaplarla karşılaşırsanız burada yine yukarıda yazdığım 4 seçimlik hakkınız doğar.

***
Üretilen ve ithal edilen mallara ilişkin olarak imalatı ya da ithalatçının söz konusu ürünler ile ilgili olarak satış sonrası hizmet verme yükümlülüğü ve süresi. Burada bir garanti süresi kavramından, bir de kullanım süresi kavramından bahsettim. Bir ürünün garanti süresini iki yıl olarak bahsettim. Buradan bir anekdot eklemek isterim, satıcı hiçbir zaman kendisi ürününe garanti koyamaz. Üretici firmalar imal veya ithal ettiği ürünün garanti belgesini Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan onaylatmak zorundadır. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nda onaylanmayan belgeler ise geçersizdir.

Haberin Devamı

HAKLARINIZI BİLİN
Garanti süresini iki yıl olarak belirttim. Bunun haricinde ürünlerin yönetmelikte belirlenmiş kullanım ömürleri, kullanım süreleri yer alıyor. Bunlar ne şekilde değişiyor. Teknolojik ürünlere 5 ila 7 yıl arasında kullanım ömrü biçilmiş durumda. Bunun dışında kalan sanayi tipi ürünler diyebileceğimiz ürünlere ise 10 yıl ila 15 yıl gibi bir kullanım süresi öngörülmüştür. Tüketicilerimiz satıcının bu ürün 7 veya 8 yıllık, artık üretilmiyor, yedek parçası da yok sözlerine imtina etmesinler. Böyle durumlarda da yine tüketicimizin seçimlik hakları doğar. Değerli tüketiciler burada yerimiz dar olduğu için, satış sonrası hizmet verilmesi zorunlu olan ürünlerin tam listesini, 'Neşet Gündüz ile tüketici haklarım' videomda bulabilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!