ARA VERİYORUZ FAKAT VAZGEÇMİYORUZ

Güncelleme Tarihi:

ARA VERİYORUZ FAKAT VAZGEÇMİYORUZ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2021 09:34

Omicron… Adını sıkça duymaya başladığımız yeni bir varyant…

Haberin Devamı

Geçmiş enfeksiyonların bu varyant üzerinde etkisinin olmadığı söyleniyor. Diğer varyantlara göre çok daha bulaşıcıymış ama iyi haber, ölüm riski daha düşükmüş. Bulaşıcılığının yüksek olmasından dolayı uzmanlar birkaç ay içerisinde tüm dünyaya yayılacağını belirtiyor.
***
Biliyorum, hepimiz bıktık…Yeni isimler duydukça pamuk ipliğine dönen birçok sektör çalışanlarının, özellikle en çok yara alan turizm sektörü temsilcilerinin aklından tek soru geçiyordur, yeniden mi kapanacağız?
***
Şu an Avrupa Birliği ülkelerinin birçoğu kapamaya gidilmemesi için neredeyse aşıyı zorunlu hale getirecek kurallar koydu. Sosyal hayattan tamamen izole olmamak için aşıya olan yönelimin de artacağı bekleniyor. Hükümetlerin şu an ilk hedefleri ikna olmamış aşısızları bir an önce ikna edebilmek.
***
Farkında mısınız, zihinlerimizi artık her felaketi karşılayabilir hale programlamış gibiyiz. İnsanlar artık ne pahasına olursa olsun hayatın akışına devam etmek istiyor. Seyahat isteklerinde azalma olmazken, kısıtlamalarla insanlar seyahatlerden vazgeçiriliyor.
***
Dünyayı içerisine alan kapamalar ve kısıtlamalar başlamadığı sürece insanların seyahat ihtiyaçlarından vazgeçeceğini düşünmüyorum. Evet, o kadar doğru ki, seyahat bir ihtiyaç. Her birimiz anladık ki bu son iki yılda, ihtiyaçlarımıza ara veriyoruz fakat onlardan vazgeçmiyoruz. Korku ve kaygı seyahatin önünde engel olmaktan çıktı. İlk zamanlar yaptırımların da ötesinde kişiler kendi iradeleriyle tercih etmezken, şimdi bu özgürlüğün ellerinden alınmasından kaygı duyuyorlar sadece.
***
Açıklanan turizm verileri de bu söylediklerimi doğrular nitelikte. Antalya yeniden rekor kırdı, yüzümüzü güldürdü. 1 Ocak - 30 Kasım arası Antalya’ya gelen toplam turist sayısı geçen yıla göre yüzde 163 arttı. Neredeyse 9 milyon turiste ulaştık. Rakamlar beklediğimiz gibi geldi. Bunlar elbette tesadüf değil. Büyük bir emeğin ve başarılı bir süreç yönetiminin sonucu.
***
Görüyoruz ki ne yaşarsak yaşayalım insanın sosyalleşme arzusu bitmeyecek, daha da artacak. Yalnızlıktan, izole yaşamdan bıktığımız bu dönemde bizi bir araya getirecek ve seyahat arzumuzu tetikleyecek en güzel motivasyonlardan biri de etkinlik turizmi. Özellikle Antalya gibi yılın büyük bir kısmını sıcak bir iklimde geçiren kentlerin tüm aylarına bu etkinlikleri yayabilme gibi avantajları var. Destinasyonların çekiciliğini arttırmak için de önemli bir yönelim. Turiste bir çekim unsuru yaratabilmek için sistematik ve stratejik ilerlemeli.
***
Etkinlik turizmi denilince akla ilk gelenler; festivaller, karnavallar, konserler, ödül törenleri, politik-resmi etkinlikler, zirveler ve daha birçok organizasyon… Antalya altyapı-üstyapı olanakları bakımından bu etkinliklere gayet uygun bir şehir. Dünyaca ünlü etkinliklere ev sahipliği yapması şehrin cazibesini artıracağı gibi akıllarda da iz bırakacaktır. İmaja katkısı oldukça yüksek. Ayrıca iç turizme de hareketlilik getirir. Adı Antalya ile hem yerelde hem uluslararası düzeyde anılacak, tekrarlayarak bir marka haline gelecek etkinlikler planlamalı ya da mevcut etkinliklerin tanınırlığını arttırmalıyız. Başarılı organizasyonlar iyi bir imajın en büyük besini.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!