Antalya'dan 'Milli Fuarcılık' projesi

Güncelleme Tarihi:

Antalyadan Milli Fuarcılık projesi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2016 12:58

 Antalya'dan 'Milli Fuarcılık' projesi

Haberin Devamı

Mehmet ÇINAR/ ANTALYA, (DHA) - EKONOMİ Bakanlığı'nın yurtdışı fuarların yanı sıra yurtiçi bazı fuarlara da destek verme kararının ardından, Antalya Fuar Merkezi A.Ş (ANFAŞ) öncülüğünde, Türkiye'nin fuarcılıkta marka 11 büyükşehrini bir araya getirecek ve yurtdışında bu illerdeki fuarlara 800 bin profesyonel ziyaretçinin katılımını sağlayacak 'Milli Fuarcılık Politikası' adı altında bir öneri paketi geliştirildi. Paket Başbakan ve Ekonomi Bakanı'na sunulacak.
ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı ve iki dönem TBMM'de Ak Parti milletvekili olarak Antalya'yı temsil eden Sadık Badak, Başbakan Binali Yıldırım ve Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi'ye, Türkiye'de 'Milli Fuarcılık Politikası' adı altında bir paket sunacak. Başbakan Yıldırım ve Ekonomi Bakanı Zeybekçi'den randevu talep ettiğini belirten Sadık Badak, Milli Fuarcılık Politikası detaylarını anlattı. Toplantıda Badak'a, ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Expo Days Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Biricik, UBM Marka Direktörü Engin Er ve Akdeniz Tanıtım Genel Müdürü Fatih Ankar eşlik etti.
EXHIBIT IN TURKEY
Ekonomi Bakanlığı'nın yurtiçi fuarlara da destek verme kararı aldığını belirten Sadık Badak, uygulama açısından bazı endişeleri olduğunu belirterek, “Uygulamayı henüz görmedik ve endişemiz çok az sayıda fuar belirlenip onlara destek verilmesi yönünde. Bu durumda hem coğrafi bakımdan, hem organizatörler, hem sektörler açısından haksızlıklar olacaktır. Bazı sektörler dışarıda kalabilir ve bunları sayın bakanımıza bizzat aktaracağız" dedi. Türkiye'de 'Milli Fuarcılık Politikası' oluşturulması gerektiğini belirten Sadık Badak, 'Exhibit in Turkey' olarak da adlandırdıkları bu projede Türkiye'nin hem ihracat, hem de turizmi kapsadığını söyledi.
MODERN FUARCILIKTA 11 İL
Ekonomi Bakanlığı böyle bir adım atmışken ve Türkiye'de çok iyi fuar merkezleri ve çok iyi işletilen uçak şirketleri varken Türkiye'nin artık bir milli fuarcılık politikası geliştirebilecek düzeye geldiğini söyleyen Badak, “Fuarlar sadece endüstriyel değil aynı zamanda ziyaretçileri açısından bir turizm faaliyeti. Modern fuar merkezlerine sahip İstanbul, Antalya, İzmir, Ankara, Adana, Kayseri, Gaziantep, Van, Samsun, Konya, Bursa illerimiz aynı zamanda turiste de ihtiyaç duyan ve turistik değerleri yüksek olan illerimiz" dedi.
YURTDIŞINDAN SADECE 30-35 BİN KİŞİ GELİYOR
Bu illerdeki fuarlara yurtdışından ziyaretçi getirebilecek çok iyi uçak şirketleri olduğunu belirten Badak, “Türkiye'nin uçakla 4 saat çevresinde 2 milyar nüfus var. 2 milyar nüfusun yüzde 2'si imalat- hizmet sektöründe işadamı, yönetici olduğu kabul edilirse 40 milyon kişi, sektör yöneticisi var. Uçakla 4 saat çevremizden 40 milyon sektörel firma yöneticisinin yüzde 2'si, 800 bininin yurtiçi fuarlarımızın yurtdışı ziyaretçisi potansiyelini oluşturduğu kabul edilebilir. Halen tüm fuarlarımıza toplam 30-35 bin yabancı ziyaretçi geliyor" dedi.
80 FUARA UÇAK DESTEĞİ
THY, Anadolu Jet, SunExpress, Pegasus, Onur Air, Atlas Jet, Corendon ve Bora Jet olmak üzere 8 uçak şirketinin yurtdışı uçuşları bulunduğunu anlatan Sadık Badak, çoğunluğu Ekim-Mayıs döneminde toplam 400 sektörel fuar yapıldığını ve bunların 100'ünün dünya standartlarında kalitede ve uluslararası boyutta düzenlendiğini söyledi. Bunların içinden 80 fuara yurtdışı ziyaretçi uçuş desteği verilmesi gerektiğine işaret eden Badak, “Uçak şirketlerimiz acentelerle buluşturulup, acentelerin bu fuarların 10-15 gün öncesinde duyurulması sağlanabilir. Her fuar için 3 yıl süreyle yurtdışından 10 bin ziyaretçi sınırıyla uçak desteği verilmelidir" dedi.
3-5 YILDA 800 BİN PROFESYONEL ZİYARETÇİ
Projenin herhangi maddi bir yatırım gerektirmediği ve bu 11 ilde hem modern fuar merkezleri hem de modern konaklama tesisleri bulunduğunu ifade eden Badak, yurtdışı fuarlara ve tanıtıma ayrılan bütçelerle göre çok daha düşük bir bütçe ile bu yolla ihracatın artırabileceğini söyledi. Türkiye'yi ve Türk ürünlerini doğrudan tanıtma ve Türkiye üzerinde oluşturulmaya çalışılan negatif imajı yerinde silmenin sağlanabileceğini açıklayan Badak, 3-5 yıl gibi orta vadede yurtdışından 800 bin A sınıfı iş dünyası temsilci sayısına ulaşılabileceğini kaydetti. Badak, kış döneminde fuar şehirlerinde istihdamın sürekliliği ve turizm potansiyelinin yükselmesine de büyük katkı sağlanabileceğini anlattı.

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!