Güncelleme Tarihi:
AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) aylık olağan toplantısı Akra Barut Otel’de gerçekleştirildi. Çok sayıda turizmcinin katıldığı toplantının konuğu Antalyaspor Kulübü Başkanı Ali Şafak Öztürk oldu.
‘TANITIMDA EKSİĞİZ’
Aile olarak turizmde faaliyet gösterdiklerini, Antalyaspor’a kulüp başkanı olarak gelmesinin en büyük nedeninin bu kenti tanıtacak en iyi aracın Antalyaspor olduğuna inanmak olduğunu belirten Öztürk, Antalya’nın tüm dünyada tanımı için Antalyaspor’un önemine dikkati çekti. Antalya’nın çok sayıda iyi yönü olduğunu ama kent tanıtımı konusunda bazı aksaklıkların olduğunu ifade eden Öztürk şöyle konuştu: “Antalya turizmin başkenti. Türkiye’nin en büyük nüfusa sahip ve milli geliri yüksek olan kentlerinden biri. Buradaki iklim spora çok uygun. Çok güzel tesislerimiz var. Döşemealtı tesislerimiz Avrupa’da örneği zor görülen tesislerden. Dünyanın en iyi tesislerinden Mancester City ile yarışacak boyuttayız. Bu kadar yatırım ver potansiyel var. Biz de ‘kollarımızı sıvayalım sorumluluk alalım’ dedik. Turizmciler olarak çok şey yapıyoruz. Fakat Antalya’yı doğru şekilde tanıtmada bazı sorunlar yaşıyoruz. Antalyaspor belki şehri en az bütçeyle en iyi şekilde tanıtacak araç.”
BARSELONA ÖRNEĞİ
Barselona şehrini Barselona yapan en büyük etkenin futbol takımının başarısı olduğunu vurgulayan Ali Şafak Öztürk, “Şu anda Barselona’ya gittiğinizde bir günlük turlarda bile stat turu mutlaka vardır. Barselona’ya gidenlerin yüzde 70’i statı gezmeye ve maçları izlemeye gidiyor. Büyük bir oran. Kişi başı stadyum gezisinden alınan ücret 150 euroyu buluyor. Bunun dışında size o kültürü de veriyor” diye konuştu. Ukrayna’daki Donetsk şehrinin bilinirliliğinin de Shaktar Donetsk takımından önce çok düşük seviyede olduğunu kaydeden Öztürk, şöyle dedi: “Rusya’daki Kazan şehrinin bilinirliliği de Rubin Kazan takımından önce çok düşüktü. Rubin Kazan takımına yatırım yapıldığında, şehrin bilinirliliği yüzde 310 seviyesinde artmış bir yıl içerisinde. Bizim aslında bilinen bir şehrimiz var. Bazı pazarlarda çok iyi biliniyor, bazı pazarlarda daha az biliniyor. Şu anda İtalya ve İspanya’da Antalya sorulsa bilinmeme ihtimali yüksek. Ama Rusya ve Almanya’da bilinirliliğimiz yüksek. Bunu dünya geneline yaymamız gerekiyor. Türkiye’nin en fazla başarısını desteklemesi gereken kulüp Antalyaspor’dur”
‘KENTE ENTEGRE EDİLMELİ’
AKTOB Başkanı Erkan Yağcı da, İngiltere’ye giden her 5 kişiden 2’sinin oradaki kulüplerden birinin maçına gittiğini söyledi. Antalya turizminde kış sezonu problemini konuştuklarını dile getiren Yağcı, bunun için futbol turizmini kente entegre etmek gerektiğini ifade etti. Antalya’nın dünyada yabancı turist kabul eden 12’nci kent olduğunu dile getiren Yağcı, “Antalyaspor’un Manchester United, Arsenal ve Barselona gibi takım olması tanıtıma çok büyük katkı sağlar. Ekonomik katkısı da bu şehre çok ciddi olur” dedi.
‘NASRİ İLE ANTALYA’YI TANITTIK’
Dünyaca ünlü futbolcu Nasri’yi takımlarına aldıklarında imza gününü Yivli Minare’nin altında yaptıklarını dile getiren Öztürk, “Bunu yapmamızın nedeni şehri tanıtmaktı. Çok güzel reaksiyon aldık. Başbakanımız ‘Vietnam’da televizyonu açtığımda Nasri’yi ve Antalya’yı gördüm’ dedi. Bizim emeğimizi çabalarımız bu yüzden” diye konuştu.