Güncelleme Tarihi:
TURİZM ATAĞI
GELECEK 5 yıllık dönemde hükümet tarafından turizm sektörünün stratejik sektör kabul edilmesinin ardından Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya’da turist hedefini 14 milyondan 20-25 milyon aralığına doğru büyütmek üzerine belirledi. Sadece resort turizminde değil alternatif turizmde de dünyanın en gözde destinasyonlarından biri olan Antalya üzerine yoğunlaşan Bakanlık, alternatif turizmle pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik bir tanıtım sratejisi geliştirdi.
DEĞERLER BELİRLENİYOR
Çalışmaların yürütülmesi sırasında sektörde işbirliği sağlamak için Antalya Valiliği başkanlığında sektör temsilcilerini bir araya getiren toplantılar düzenlendi. Toplantılarda, sağlık, spor ve alternatif turizm kollarını geliştirerek Antalya’da mayıs ayında başlayıp ekimde sona eren turizm sezonunu yıla yaymak için bölgenin tanıtımlarda öne çıkarılacak değerleri belirlendi.
FARKLI DENEYİM ARAYIŞI
Çağın getirdiği değişikliklerle birlikte insanların tatil tercihlerinin de değiştiğini belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Dünya Turizm Örgütü verilerine göre yıllık tatil sayısının 1’den 8’e çıktığını ve farklı deneyim yaşama talebinin arttığını söyledi. Tercihlerdeki bu dönüşüme ayak uydurarak turizmi buna göre dizayn etmenin öneminden bahseden Ayık, “İnsanlar eskiden gittikleri yerlerde 10-15 gün kalırlardı. Şimdi bir yıla kısa kısa çok sayıda tatili sığdırıyorlar. Farklı bir deneyim yaşayabilecekleri her fırsatı değerlendirmek istiyorlar. Dünyadaki turizm potansiyeli büyümesi yüzde 4’ten 7’lere yükseldi. Avrupa çanağı da dünya ortalamasının üstünde büyüyor. Akdeniz’in kuzeyindeki bölge Avrupa’dan da daha hızlı büyüyor. Akdeniz’in kuzey bandındaki ülkelerin payına düşen büyüme 32 buçuk milyon yeni seyahat oluştu. İşte bu pastadan en iyi şekilde pay alabilmek için sürdürülebilir turizm üzerine yol haritası çiziyoruz” açıklamasında bulundu.
YIL BOYUNCA TURİST GELECEK
Alternatif Turizm İşletmeleri Birliği (ATİB) Başkanı Cem Karaca ise, turizmi 5 aya sıkışmış bir resort turizmi kıskacından çıkararak 12 aya yaymanın tek yolunun bölgenin alternatif turizm değerlerinin parlatılması olduğunu ifade etti. Alternatif turizmin aynı zamanda sektörün sigortası olduğunu belirten Karaca, “Bölgeye has turizm modelleri olası zorlukların aşılmasında da elimizde çok önemli bir güç. Düğmeli evlerden Likya Yolu’na bölgenin ilgi çekici unsurlarını lüks pansiyonculuk ve alternatif turizme hitap edecek ürünlerle sunmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Bu yıl hem farklı pazarlardan, hem de farklı turizm kollarından pay almak için tanıtım ve ulaşım konusunda çok önemli adımlar atıldı. Bu adımların olumlu etkisini sadece yaz dönemi değil sonrasındaki rezervasyonlarda da görüyoruz. Farklı pazarlara 12 aya yayılmış tarifeli seferlerle Antalya’ya bu sene boyunca turistin geleceğini, Antalyalı esnafın her mevsim para kazanacağını düşünüyoruz.