Güncelleme Tarihi:
ANTALYA turizm sektörünün kalbinin attığı Resort Kongresi’ne hazırlanıyor. Kongrede ağırlıklı olarak Türkiye’nin ciddi sıkıntılar nedeniyle turist kaybı yaşadığı başta Almanya olmak üzere Avrupa pazarlarını eski seviyesine getirmek için yapılması gerekenler konuşulacak.
TURİZMİN GELECEĞİ
"Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi" ana temasında bu yıl 7’ncisi 29-30 Kasım tarihleri arasında Antalya’da düzenlenecek kongrede, 2016 yılını zor geçiren, 2017 yılına ise umutla giren turizmin yeri ve geleceği, dünya turizminin önemli aktörleri tarafından değerlendirilecek. Kongreye Almanya’nın önde gelen tur operatörlerinden MTS Globe Group CEO’su Rembert Evling konuk konuşmacı olarak katılacak. Kongreye ayrıca Rusya’dan da önemli bir ismin katılacağı belirtiliyor.
ÖNCE AVRUPA
Başta Almanya olmak üzere olgunlaşmış pazarlardan Avrupa’yı yeniden kazanmak gerektiğini vurgulayan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, “Avrupasız bir turizm Türkiye’de olmaz. Dolayısıyla bizim pazarı geri kazanmamız lazım. Almanya çok önemli. 2018 yılında Almanya pazarının güçlü günlerine dönmesi yönünde bir çalışma yapıyoruz. Bu kongre o açıdan da bir yol gösterici olacak” dedi.
DİJİTAL VE ONLİNE TURİZM
Kongrede öne çıkan konulardan birinin dijital ve online turizmin olacağını ifade eden Yağcı, “Ayrıca otelcilik sektöründeki gelişmeleri tartışıp turizmdeki imaj ve algının nasıl düzeltileceğini konuşacağız. 2016’da neler yaptık? 2017’de bu iyileşme sürecinde neleri başardık? Bunları ele alacağız” diye konuştu.
PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİ
Pazar çeşitliliğine her zaman önem verdiklerini ifade eden Yağcı, öncelik olarak olgunlaşmış pazarları yeniden kazanmak istediklerini, ardından diğer pazarlardaki çalışmaları artıracaklarını söyledi. “Bir pazarın oluşması 1-2 yılda olamıyor” diyen Yağcı konuşmasını şöyle sürdürdü: “Çin ve Hindistan gibi pazarlar iki yılda olacak pazarlar değil. 10 yıllık süreç gerekiyor. Türkiye turizmi de 10 yıl bekleyecek durumda değil. Bir an önce 2018’de Antalya’da 12 milyon turisti nasıl yakalarız, Türkiye’de 40 milyon turiste nasıl ulaşırız? Onu tartışmamız lazım. Elbette 50 milyon hedefimiz var. Pazar çeşitlendirilmesini konuşacağız ama öncelik sıralaması yaptığınızda batı Avrupa pazarını kazanmamız lazım.”