Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, koronavirüs salgınının turizm sektörüne etkileri, salgın döneminde alınan önlemler ve sektörün kısa-uzun vadeye yönelik hedefleri konusunda Hürriyet Akdeniz’e konuştu.
BAŞARI HİKAYESİ YAZACAĞIZ
Türkiye turizminin krizlere karşı bilgi birikimi olduğuna dikkati çeken Yağcı, “Turizmde İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi rakip ülkelere kıyasla salgın sürecinde gösterdiğimiz başarıyı iletişim stratejimizde de kullanacağız. Yeni dönemin belirleyicisi tüketicinin algı ve eğilimleri olacak. Turizm ülkesi olarak gelişmelere kolay adapte olabilecek durumdayız. Türkiye normalleşme sürecinde de başarı hikayesi yazacak” dedi.
SAĞLIK ÖN PLANDA OLACAK
Yağcı tespitlerine şöyle devam etti: “Turizmin 50’den fazla sektörü etkilediği gerçeğini net olarak görmeliyiz. 2020 yılında belirleyici unsur fiyat değil salgının psikolojik etkisi olacak. En önemli konu kademelide olsa turizm faaliyetinin başlaması. Turizm ve seyahat endüstrisi geleceğin gözde sektörü olmaya devam edecek. Ancak bu geçici dönemde sağlık odaklı seyahatler ön plana çıkacak.”
YOĞUNLUK AZALTICI PLANLAMA
“Biz de normalleşme sürecinde iş süreçlerimizde bu hassasiyetleri göz önüne alarak ne gerekiyorsa onu yapacağız. Hayatın normalleşmeye ve turizm faaliyetleri kademeli de olsa başladığında elbette misafirlerimizin istekleri önceliğimiz olacak. Bizler 2020’de bu döneme özel, hassasiyetlere uygun, hijyen protokollerinin daha fazla uygulandığı ve turist yoğunluğunu asgariye düşürecek planlamaları yapacağız.”
ÖNCE İÇ PAZAR HAREKETLENİR
“Tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi bizim ülkemizde de ilk turizm hareketi yazın başlamasıyla beraber iç pazarla olacaktır. Biz de bu dönemde iç pazar hareketi için özel uygulamalar yapacağız. Salgının sektörel ve diğer birçok alanda değişikliklere neden olacağı konuşuluyor. Virüs sonrasındaki yeni dönemle ilgili radikal değişimlerden söz ediliyor. Ancak sistem değişikliği gibi köklü değişimler yerine sürece uyum sağlamaya yönelik küçük ama etkili değişikliklere gideceğiz.”
YOL HARİTASI OLUŞTU
Yeni dönem turizm hazırlıklarının devam ettiğini kaydeden Yağcı, “Otellerimiz için açıklanan genelgeler ve sertifikasyon kriterleri ile yol haritası belirlenmiş oldu. Tesislerimiz zaten hijyen uygulamaları yüksek, misafir memnuniyetinde çok başarılı standartlardaydı. Özel uygulamaları gerçekleştirdik ve sezona hazır haldeyiz. Yeni dönem turizmi için 132 maddelik kriterler belirlendi. Türkiye’nin başlattığı sertifikasyon programında temel kriter sosyal mesafe. ‘Yolcu sağlığı ve güvenliği’, ‘Çalışan sağlığı ve güvenliği’, ‘Tesislerde alınan önlemler’ ve ‘Ulaşım araçlarında alınan önlemler’ olmak üzere 4 ana başlıkta toplanıyor” dedi.