2020’NİN TEMASI HADRİAN KAPISI

Güncelleme Tarihi:

2020’NİN TEMASI HADRİAN KAPISI
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2020 11:12

Antalya Kongre Bürosu, ‘Meeting Incentive Planner Guide’ adlı 2020 kataloğunun tanıtımını yaptı. Bu yılki uluslararası fuarlarda Antalya’nın tanıtımında kullanılacak kataloğun simgesi tarihi Üçkapılar oldu.

Haberin Devamı

ANTALYA Kongre Bürosu’nun 2020 yılına özel hazırladığı ‘Meeting Incentive Planner Guide’ kataloğunun lansmanı yapıldı. Antalya’nın simge yapılarından Üçkapılar’ın (Hadrian Kapısı) 2020’nin teması olarak belirlendiği kataloğun tanıtım toplantısı da tarihi yapının önünde gerçekleştirildi. Toplantıya Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Ticaret Sanayi Odası (ATSO) ve Antalya Kongre Bürosu (ACB) Başkanı Davut Çetin, Antalya Tanıtım Vakfı (ATAV) Başkanı Yeliz Gül Ege, Konyaaltı Belediye Başkan Yardımcısı Muammer Saygılı, ACB Müdürü Sinan İnan, ACB yönetim kurulu üyeleri Prof. Dr. Tomris Özben, Akın Aksu ve turizmciler katıldı.

YÜKSEK GELİRE KONGRELERLE ULAŞIRIZ
2019 yılının 15 milyon 644 bin turistle tamamlanarak rekora imza atıldığı Antalya’da şimdiki hedefin turizmi 12 aya yaymak olduğunu belirten Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Kış aylarında birçok otelimizin kapanması istihdamı da etkiliyor. Bu nedenle hem katma değeri yüksek olan hem de 12 aya yayılabilen kongre turizmine ağırlık vermek büyük önem taşıyor. Kongre turizminde istediğimiz başarıyı sağlayabilirsek turizmde yüksek gelir hedefimize de ulaşırız.”

Haberin Devamı

2020’NİN TEMASI HADRİAN KAPISI

AJANS BÜTÇE AYIRSIN
Antalya’nın dünyada ilerleyen kongre turizmi için potansiyeli en yüksek şehirlerden biri olduğunun altını çizen ATSO Başkanı Davut Çetin, bu alandaki başarının turizmin çeşitlendirilmesine de büyük katkı sağlayacağına vurgu yaptı. Çetin, “Antalya’da elimizde 220 bin koltuk kapasitesi var. Antalya yapılabilecek her türlü kongreye aday. 2016’daki düşüşün ardından giden kongrelerin, geri dönmesi için çalışmalarımız hızla devam ediyor. Yabancı ülkelerden gelecek büyük kongrelere ihtiyacımız var. Tanıtım büyük önem taşıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın Antalya’dan elde ettiği gelir hesaplarımıza göre 140 – 150 milyon dolar civarında. Biz burada çok ciddi tanıtımlar yapıyoruz. Bu nedenle ajansın bütçesinden Antalya tanıtımı için bütçe ayrılmasını istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TARİH VE KAPASİTE BİRLİKTE TANITILDI
Katalogda kentin tarihini simge yapılar ve önemli eserlerle anlatmanın yanı sıra modern ve geniş kapasiteli kongre merkezleriyle ilgili de bilgiler sunduklarını aktaran ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, Kaleiçi’nin giriş kapısı olan Hadrian Gate’nin görselini merkeze alarak yola çıktıklarını söyledi. Ege, 250 sayfalık katalogu şöyle anlattı: “Antalya’ya gelenlerin görecekleri güzellikler, kenti temsil eden kongre ve toplantı merkezleri görselleriyle anlatıldı. Antalya’nın ulaşım anlamında kolaylığı hakkında bilgiler verildi. Toplantı düzenleyecek kurumların hangi firmalar ile iletişime geçilebilecekleri de burada yer alıyor.”

Haberin Devamı

KONGRE SAYISINI 248’E YÜKSELTTİK
Ege sözlerine şöyle devam etti: “2016’daki krizin ardından büyük bir ivme yakaladık. 115 olan toplantı sayısını bu yıl 248’e yükselttik. Bu toplantıların 44’ü uluslararası düzeyde yapıldı. Kentimizde bu alanda çok büyük bir potansiyel var. Toplantı ve organizasyon yapan otellerin kapasiteleri dışında, belediyelerin fuar merkezleri ve kongre salonları da bizim üyelerimiz.”

 

BAKMADAN GEÇME!