Güncelleme Tarihi:
Alparslan ÇINAR/ANTALYA, (DHA) - SAĞLIK Bakanlığı Eğitim ve Projeler Daire Başkanı Ufuk Diri, Antalya ve Isparta'da pilot olarak kullanılan 112 tek çağrı merkezi sisteminin vakalara ulaşma konusunda süreyi uzattığını ve yeni radikal bir sistem üzerinde çalıştıklarını söyledi.
Sağlık Bakanlığı, Uşak İl Sağlık Müdürlüğü ve Tüm Acil Tıp Teknisyeni ve Paramedik Derneği (TAPDER) işbirliği ile düzenlenen 1'inci Uluslararası Acil Sağlık Olimpiyatları, Antalya'nın Kemer ilçesi Beldibi mevkiinde bir otelde Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Projeler Daire Başkanı Ufuk Diri, Ak Parti Uşak Milletvekili Alim Tunç, Uşak Belediye Başkanı Nurullah Cahan, Uşak İl Sağlık Müdürü Alper Cem Ünal, TAPDER Başkanı Ertuğrul Erik, Makedonya, Macaristan, Sırbistan ve Azerbaycan ve Türkiye'den de 45 ilden sağlık çalışanlarının katılımıyla başladı.
4 MİLYON HASTA SEVK EDİLDİ
Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Projeler Daire Başkanı Ufuk Diri, son yıllarda ambulans ve sağlık hizmetlerinde kullanılan araçların genç bir filo olduğunu söyledi. 80 milyon vatandaşa hızlı ve eşit seviyede hizmet vermeyi amaçladıklarını belirten Diri, “Bu sayılar yeterli değil, geliştirmeye çalışıyoruz. Özellikle iklim şartlarına göre geliştirdiğimiz kar paletli araçlarımız var. Hastanelerden çok fazla sevk yapılıyor. 4 milyonun üzerinde sevk hizmeti verdik. Bu da ülke coğrafyası nedeniyle araçlarımızın çok fazla kilometre yapmasına neden oluyor. 5 bin 100 aracımız 5 yaş araçlarımız. Önümüzdeki dönemlerde filomuza 1000 araçlık takviye yapmayı planlıyoruz. Sayıyı 2-3 katına çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
TEK NUMARA SİSTEMİ VAKALARA ULAŞMA SÜRESİNİ UZATTI
Diri, yurt içinde vakalara ulaşma süresini 10 dakika olarak tespit ettiklerini, ancak Antalya ve Isparta'da pilot olarak kullanılan 112'den emniyet, ambulans ve itfaiyeye ulaşma sisteminin süreyi uzattığını kaydetti. Radikal bir sistem üzerinde çalıştıklarını belirten Diri, şöyle konuştu:
“Yurt içinde vakalara yetişme süremizi 10 dakika olarak ölçümledik. Ama tabi proje olarak geliştirdiğimiz tek numara sistemi vakalara erişimlerde biraz etkili oldu. Yani biraz zaman uzatmaya neden oldu. Bununla alakalı yapısal anlamda radikal bir çalışmamız var. Tek numarayı yine bakanlığımızın çalışanları yönetecek ve bu sorunu en kısa sürede ortadan kaldırmış olacağız. Tek numara, olağanüstü durumlarda emniyet, itfaiye ve sağlık ekiplerinin beraber hareket edilmesi konusunda bir sistem. Uluslararası anlamda da bu şekilde çalışılıyor. Sistemin daha değişik bir versiyonunu geliştiriyoruz. Çağrıyı yine acil sağlık ekipleri karşılayıp destek kuvvetlerine emniyet ve AFAD gibi ekipler bizimle hareket edecek. Süreyi daha etkili kullanmayı amaçlıyoruz" dedi.
EN BÜYÜK SORUN GEREKSİZ ÇAĞRILAR
Sağlık ekiplerinin doğuda karla mücadele eden illerde hizmete hazır olduklarını ve şu an için herhangi bir sorun olmadığını da belirten Diri, araçların kışa hazır olduğunu kaydetti. Acil sağlık sisteminin en büyük sorununun gereksiz çağrılar olduğunu aktaran Diri, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu bir kültür ve bunu en kısa sürede atlatmayı planlıyoruz. Biz ne kadar dikkat etsek de vatandaşın bu konuda bilinçlenmesi çok önemli. Sağlık çalışanlarımız artık bulunduğu noktadan sinyali alıp vakaya intikal ediyor. Hem vatandaş tarafından mobbingi hem de sağlık personelimize şiddet sarmalını bu şekilde çözüyoruz."
FOTOĞRAFLI