Meltem ÖZGENÇ
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2021 00:37
Maya Okullarında yürütülen STEAM müfredatı kapsamında projeler geliştiren ilkokul öğrencileri, görme engelli bireylerin market alışverişlerinde yaşadıkları zorluklardan yola çıkarak, “Sesli Barkod Okuma” sistemi geliştirdiler.
Bu sistem sayesinde market raflarında bulunan ürünlerin son kullanma tarihleri, kullanım ve saklama koşulları, ürünün üzerinde bulunan barkod sistemi okutularak seslendiriliyor ve bu sayede görme engelli bireylerin günlük yaşam şartlarına katkı sağlanıyor.
GÖRME ENGELLİLERİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK ÇALIŞMAMayalı öğrenciler Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri’nin Balgat mağazasında engelli bireylerin market alışverişleri ile ilgili farkındalık yaratmak ve geliştirdikleri projeyi tanıtmak için duyarlılık etkinliği yaptılar. Etkinlikte görme engelli bireyler de projeyi deneyimleme fırsatı buldu. Marketlerde kendileri gibi görme engelli bireylerin alışveriş yapmakta zorlandığını, bireysel olarak alışveriş yapamadıklarını aktaran Şevval Coşkun ve Cihan Kırım,
Maya öğrencilerinin bu çalışmasının yaygınlaştırılmasının hayatlarını kolaylaştıracak adımlardan biri olduğunu aktardılar.
ÇEVRELERİNDEKİ SORUNLARA DUYARLI ÇOCUKLARMaya Okulları İncek Yerleşkesi
Okul Müdürü Fatma Kuşat Hürriyet’e verdiği bilgide, “Çocuklarımızın çevrelerindeki sorunlara duyarlı yetişmesi bizim için çok kıymetli. Bu sorunlarla ilgili yaratıcı çözümler üretsinler, girişimcilik becerileri desteklensin istiyoruz. Bunun için de matematik, mühendislik, teknoloji ve sanat alanlarının işbirliğinde yürüyen özelleştirilmiş bir müfredat çalışıyoruz” dedi.
AMAÇ FARKINDALIK YARATMAKOrtaokul Müdür Yardımcısı Onur Aydın ise bu projeye başlamadan önce, görme engellilerin marketlerde yaşadıkları sorunları gözlemlediklerini belirterek şunları söyledi:
“Gördük ki görme engelliler ürünlerin adı, son kullanma tarihiyle ilgili sorun yaşıyorlar. Bir proje gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz özellikle bozulma ihtimali olan ve son kullanma tarihleri daha önem kazanan ürünlerin üzerine renkli barkodlar yerleştirdi. Sonra bunun kodunu yazdılar. Örneğin yoğurdun üzerindeki renk görüldüğünde, ürünün adı, son kullanma tarihi, nasıl dönüştürülebileceği sesli olarak anlatılıyor. Bu proje sadece görme engeli vatandaşlar için değil, engeli olmayan bireylerde farkındalık yaratmak için de yapıldı.”