YHT’ye 45 milyar dolarlık yatırım

Güncelleme Tarihi:

YHT’ye 45 milyar dolarlık yatırım
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2013 00:00

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “YHT’de hedefiimiz Eskişehir-İstanbul hattı. 29 Ekim’de İstanbul’u Eskişehir’e bağlıyoruz. İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hattı YHT hatlarının omurgasını oluşturacak” dedi.

Haberin Devamı

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarının dünyaya açılacağını belirterek, gelişmekte olan ülkelerde müşavirlik ve proje işlerinin üstlenilmesi amacıyla Demiryolu Proje ve Danışmanlık Şirketi kurma kararı aldıklarını bildirdi. Karaman, Konya-Eskişehir hattında incelemelerde bulundu.

TÜRKİYE’NİN İLK YHT RİNGİ

YHT ile Ankara’dan Eskişehir’e giden Karaman, Eskişehir Valisi Kadir Koçdemir’i ziyaret etti. Karaman, Eskişehir-Konya hattının geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldığını hatırlatarak, “Bu hat bizim için çok önemli çünkü Türkiye’nin ilk YHT ringini oluşturuyor” dedi. Eskişehir’in demiryolları için çok önemli olduğunu ifade eden Karaman, “Bundan sonraki hedef Eskişehir-İstanbul hattı. İnşallah 29 Ekim’de İstanbul’u Eskişehir’e bağlıyoruz. İstanbul-Eskişehir-Ankara-Konya hattı oluşturulacak sonra Bursa, Sivas hatları eklenecek. 15 il YHT ile birbirine bağlanacak. Böylece Türkiye’nin nüfusunun yarısı YHT ile birbirine bağlanmış olacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

ESKİŞEHİR ERYAMAN’DAN DAHA YAKIN

Ankara’da okuyan öğrencilerin artık ev tutmadıklarını, YHT ile gidip geldiklerini anlatan Eskişehir Valisi Koçdemir, “O yüzden Eskişehir, Eryaman’dan daha yakın Ankara’ya diyoruz” diye konuştu. Koçdemir, çalışmalarından dolayı Karaman’a teşekkür etti. Daha sonra Eskişehir’in tarihi merkezlerinden Odunpazarı’nı gezen Karaman ve beraberindekiler YHT ile Konya’ya gitti.

YHT’NİN OMURGASI

Karaman, trende gazetecilere yaptığı açıklamada, Eskişehir-Konya YHT hattının mevcut hatlara 10 kilometrelik bir bölümün ilave edilmesiyle hizmete açıldığını belirtti. Bu hattın aslında Konya, Eskişehir ve İstanbul hattı olduğunu ve YHT hatlarının omurgasını oluşturduğunu vurgulayan Karaman, bu nedenle hattın ayrı bir önem taşıdığını söyledi. Göreve geldiklerinde demiryollarının çok değişik sorunlarla mücadele ettiğini hatta kapatılmasına yönelik düşüncelerin dahi ifade edildiğini dile getiren Karaman, hükümetin demiryollarında iyileştirme kararı almasının ardından yoğun bir şekilde çalışmalara başladıklarını anlattı.

Haberin Devamı

150 YILLIK HATLAR YENİLENDİ

TCDD Genel Müdürü Karaman, yeni hat yapımının yanısıra 7 bin kilometrelik eski hatların da yenilendiğini, bu kapsamda 150 yıldır yenilenmeyen ilk demiryolu hattı İzmir-Aydın hattının da yenilendiğini anlattı. 2004’ten bugüne kadar demiryollarında 12 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Karaman, “Hedefimiz 2023’e kadar 45 milyar dolarlık yatırım daha yapmak” dedi. Karaman, şu anda demiryollarının taşımacılıkta yolcuda yüzde 2,5, yükte yüzde 5 olan payını 2023 yılında yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 15’e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

İSTANBUL-ANKARA YHT HATTI

İstanbul-Ankara YHT hattı hizmete açıldıktan sonra iki şehir arasındaki seyahat süresinin tüm ulaşım modlarıyla ortalama 3 saat olacağını dile getiren Karaman, ancak trenlerle yapılan seyahatin daha avantajlı olacağını söyledi. İlerleyen süreçte Ankara-İstanbul arasında 10-15 dakikalık aralıklarla sefer düzenlemeyi hedeflediklerini, bu hatta günde 50 bin yolcu taşınmasını öngördüklerini kaydeden Karaman, İstanbul-Ankara arasında YHT bilet fiyatlarının uçak biletlerinden daha ucuz ancak karayolundan bir miktar pahalı olabileceğini söyledi.

Haberin Devamı

DENEME SEFERLERİ TEMMUZ-AĞUSTOSTA

Karaman, söz konusu hatta ticari taşımalara 29 Ekim’de başlayacaklarını hatırlatan Karaman, “Altyapı çalışmalarının yüzde 95’ini, üst yapının da yüzde 45’ini bitirdik. Temmuz-ağustosta deneme seferlerine başlamayı planlıyoruz” diye konuştu. Demiryollarının serbestleşmesini öngören kanunun da çıkmak üzere olduğunu dile getiren Karaman, kanun yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra TCDD’nin kar eden bir kuruluş olmasının hedeflendiğini ifade etti. Serbestleşmenin ardından özel sektörün öncelikle yük taşıma işine gireceğini tahmin ettiklerini dile getiren Karaman, yapımı devam eden hatların 2018’de tamamlanmasının ardından özel sektörün yolcu taşıma işine de gireceğini düşündüklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!