Güncelleme Tarihi:
Gerekli uluslararası spektleri karşılamak şartıyla Türkiye'de yapılmayacak şey olmadığını belirten Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin Özdebir, özetle şunları söyledi:
“Globalleşen dünyada yüzde 100 yerli diye bir şeyden söz etmek ekonomik olmaz. Tasarımının, planının ve projesinin, sertifikasyonunun bize ait olması önemli. Bunun dışında üzerinde kullanılacak malzemelerin yapımı ekonomik olacaksa yaparız, dışarıdan almak ekonomikse dışarıdan alırız. Kritik bazı şeyler var, mesela trenin yönetim sistemi, bunu yerli yapmamız lazım. Bunu yapacak firmalarımız var. Tren yüzyıldan eski tarihi olan bir teknoloji. Bunu millileştirmek zor değil, biraz tersine mühendislik, biraz bilgi ve beceri katarak bu projeler fevkalade yapılabilir.”
GÜZEL ADIMLAR ATILDI
Özdebir, ASO olarak Türkiye'de üretilmeyen birçok malı millileştirmekle ilgili projeler üzerinde çalıştıklarını ifade ederek, "Ağırlıklı olarak Türkiye'deki metro araçları, hızlı tren ve toplu taşıma araçlarının yerlileştirilmesi konusunda çalışmalarımız var. Ülkemize bu anlamda çok güçlü ve güzel adımlar atıldı" diye konuştu.
Ankara metrosu için yapılan ihalede araçların "yüzde 51'inin yerli" olma şartı getirilmesinin önemli bir çıta olduğuna dikkat çeken Özdebir, "Bu yüzde 51 şartı, dünyanın da dikkatini Türkiye'nin üzerine çekti. Bu şart konulurken ihaleye katılım olmayacağı korkusu yaşandı. Şimdi Türk firmaları dünyanın en kıymetli firmaları haline geldi. Dünyanın her yerinden bu araçları üreten insanlar, Türkiye'deki firmalarla işbirliği için kapımızı aşındırıyor. Çok iyi ve ciddi bir kazanım oldu. Bu sektör, Türkiye'nin büyüyen, yükselen sektörü haline gelecek" diye konuştu.