‘Yetişemiyoruz’ dediler ABB’den çözüm istediler

Güncelleme Tarihi:

‘Yetişemiyoruz’ dediler ABB’den çözüm istediler
Oluşturulma Tarihi: Eylül 11, 2021 00:52

Ankara’da C plakalı servis araçlarından 400 tanesinin pandemi sürecinde satılarak plakalarının askıda kalması, yol çalışmaları ve trafik problemiyle beraber servis taşımacılığında sıkıntı yaşanmaya başladı. Servislerin ikinci işe yetişemediğini belirten ANTAD, ABB’ye dilekçe vererek D2 belgeli araçlara da 31 Aralık’a kadar servis izni verilmesini istedi.

Haberin Devamı

İstanbul’da 25 bin servis aracından 10 bininin çalışmamasından dolayı yaşanan servis sıkıntısı Ankara’da da yaşanmaya başladı. C plakalı servis araçlarından 400’ünün pandemi sürecinde satılarak plakalarının askıda kalması, kentteki alt üst geçit yol çalışmaları ve bireysel araç kullanımıyla artan trafik sıkıntısı nedeniyle servis hizmeti sağlıklı şekilde verilemiyor. Servislerin ikinci işlerine yetişememesi nedeniyle 6 Eylül’de yüz yüze eğitime başlayan okullarda, kamu kurumlarında ve özel sektör taşımacılığında büyük sıkıntı yaşanıyor.

8’DE BAŞLAYAN DERSE 7’DE GÖTÜRÜLÜYOR

Hürriyet Ankara’nın edindiği bilgilere göre örneğin sabah saat 08.00’de eğitime başlayan bir okula servisin diğer işe yetişebilmesi için öğrenciler 07.00’de bırakılıyor. Servislerin okul yerine kamuyu veya özel sektörü taşımayı tercih etmesi nedeniyle de bazı okullarda veliler çocukları için servis bulamıyor. Ankara Toplu Taşımacılar Derneği de(ANTAD) Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne(ABB) dilekçe vererek yaşanan sıkıntıların çözümü için talepte bulundu. Ankara genelinde 7 bin 300 civarında, C plakalı umum servis aracı ile ulaşım hizmetlerinin yapılmaya çalışıldığını belirten ANTAD, servis hizmetlerinin aksama nedenlerini üç başlıkla sıraladı:

400 ARAÇ SATILDI PLAKALARI ASKIDA

*Pandemi sürecinde maddi sıkıntı içinde olan servis aracı işletmecisi tacir ve esnaflara destek amacıyla, UKOME tarafından, ‘C’ plakalı araçların sadece kasasına(aracın kendisine) satış imkanı verildi. Tahditli plakaların ise kasasız olarak, 31 Aralık 2021 tarihine kadar askıda (açıkta kasasız) olarak bekletilmesine izin verildi. Bu haktan faydalanmak için ABB tarafından herhangi bir izin belgesi alınma zorunluluğu getirilmemesi sebebiyle, kasasız plaka sayısı tam olarak tespit edilememekte. Diğer kayıt tutmakla sorumlu kuruluşlar tarafından en az 400 civarında servis aracının halen askıda olduğu tespit edilmekte.

ÇALIŞMALAR İKİNCİ İŞE ENGEL OLUYOR

*Ankara genelinde üst yapı çalışmaları, okulların açılmasıyla trafiğin yoğun olduğu saatlerde yapılmaması gerekmesine rağmen başlatıldı. Şehrin en önemli trafik akışlarından birini sağlayan Park Oran Kavşağı çalışmasının başlatılması, dört şeridin iki şeride düşürülmesi, yaklaşık olarak 2 bin servis aracının, ikinci bir işe gitmesine engel olmakta.

BİREYSEL ARAÇ TERCİHİ TRAFİK OLUŞTURDU

*Pandemi sürecinde alınan tedbirler kapsamında, vatandaşlar toplu ulaşım araçları ve servis araçlarını alınan tedbirler kapsamında kullanmaktan kaçındı. Mart 2020 döneminden itibaren toplu taşıma ve servis sektörü kan kaybetti. Bireysel olarak kendi araçları ile ulaşımlarını sağlayan vatandaşların yoğunluğu, pik saatlerde trafiği olumsuz etkilemekte ve servis araçlarının diğer işlerine gitmesine engel olmakta.

ÇÖZÜM İÇİN D2 BELGELİ ARAÇLARA İZİN TALEBİ

Haberin Devamı

Dernek, belediyeden çözüm olarak ise, “Arz etmiş olduğumuz süreçlerin olumsuz etkilerini geçici olarak çözümlenmesi amacıyla, pandemi sürecinde maddi kayıplara uğramış olan D2 belgeli araçların (Ulaştırma Bakanlığı’ndan turizm taşıma belgeli araçlar) 31 Aralık 2021 tarihine kadar geçici güzergah belgesi verilerek, ulaşım hizmetlerinde kullanılmasını talep etmekteyiz” talebinde bulundu. ABB’ye ayrıca İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuyla ilgili emsal kararı da sunuldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!