Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2010 00:00
Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, Türkiye’de son dönemde Alman, Fransız, Amerikan oyuncuların bilişim teknolojileri perakendeciliği sektörüne girmesine karşın, sektör içindeki yerli payının yüzde 70 seviyesini koruduğunu belirterek, yerli bir şirket olan Bimeks’in 2011 yılında sektörün iki katı üzerinde büyüyeceğini ileri sürdü.
Bimeks’in Ankara’daki 4’üncü ve en büyük mağazası bir alışveriş merkezinde açıldı. Açılıştan sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, sektördeki yerli payının önemine vurgu yaptı.
Bayraktar, Bimeks’in 1990 yılında kurulduğunu, bilişim teknolojileri perakendeciliği pazarında Türkiye’nin 15 şehrinde 33 mağazayla önemli bir oyuncu olduğunu kaydetti.
Dar alan stratejisi
Bimeks’in yüksek metrekareler yerine, küçük mağazalara yöneldiğini anlatan Bayraktar, sahip oldukları 33 mağazanın 29’unun küçük olduğunu, mağazaların yüzde 97’sinin AVM’ler içinde yer aldığını kaydetti.
Bayraktar, AVM’lerde yer almaktan memnun olduklarını, teknoport mağazaları konsepti ile müşterilere çocuk bahçesi ve cafe gibi yaşam alanlarıyla rahat alışveriş imkanı sunduklarını ifade etti. Bimeks’in Ankarada açtığı ve 2 bin metrekarelik alanıyla Ankara’daki en büyük mağazası olan şubesinde 141 ürün satışa sunuluyor.