Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2011 00:00
Kırmızı Bölge fikrinin nasıl doğduğunu anlatan Kırmızı Reklam Ödülleri Koordinatörü Gürül Öğüt, “Yaratıcılık reklamın önemli silahıdır. Başarı bütün reklamcılarındır” dedi.
Kırmızı Reklam Ödülleri Koordinatörü Gürül Öğüt, önemli açıklamalarda bulundu.
Bölgelere özel bir projeye ihtiyaç nereden ortaya çıktı ? Kırmızı Bölge fikri nasıl doğdu?İstanbul dışında müthiş bir yaratıcı potansiyel var ama ne yazık ki bu potansiyelden yeterince yararlanılmıyor. Kırmızı Bölge işte bu potansiyelin altını çizmek, ortaya konulan başarılı işleri ve bu işleri gerçekleştiren reklamcıları ödüllendirmek, teşvik etmek için ortaya çıktı. Yaratıcılık reklamın en önemli silahıdır. Müşterinin amacına göre hazırlanmış, müşterinin iş başarısına katkı sağlayacak reklam, doğru yaratıcılıkla etkisini en üst seviyeye çıkarır. İstanbul dışındaki firmalara reklamın bu gücünü gösterebilmek, ajanslarının yaratıcı çalışmalarına destek olmaları gerektiğini vurgulamak için Kırmızı Bölge bu sene ilk adımını atmış oldu. Geçen bahar, İzmir’de “Yerelden Evrensele” başlıklı bölge reklamcılığıyla ilgili ulusal bir kongre düzenlendi. Kongrede, İstanbul dışında farklı şehirlerdeki reklamcıların dernekleşme faaliyetlerine hız vermeye başladıklarını gördük. Bunlar bize Kırmızı Bölge için cesaret verdi. Kırmızı’nın ikinci yılından beri İstanbul dışındaki ajanslar için zaten özel iki kategorimiz vardı. Ancak ödül töreni süresini aşırı uzatmamak için bu iki kategoriyi zenginleştiremiyorduk. Bunun üzerine artık Kırmızı’yı İstanbul dışına çok daha geniş bir platformda açabiliriz diye düşündük ve böylelikle Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri doğdu.
Birlikte konuşuyoruz
Kırmızı Ortaklar’ınızdan bahseder misiniz ?Kırmızı Ödülleri son 3 yıldır “Kırmızı Ortaklar” ile ilerliyor. Bu yıl Türk reklam yaratıcılığını alkışlarken ve Kırmızı Bölge’yi ilk kez uygularken yanımızda 11 ortak markamız vardı. Alanlarında gerek pazarlama iletişiminde gerekse ürün ve hizmet sunumunda kendileri de yaratıcı yanları ile öne çıkan bu markalar alfabetik sırayla şunlardı: Ağaoğlu, Banvit Kırmızı, Golden Bay Tour, Lazzoni, Mey İçki, Özsüt, Teknosa, Tergan, Toshiba, Ülker ve Volkswagen. Bizim için önemli olan Kırmızı Ortaklar’ımızın kendi sahalarındaki yaratıcılıklarını ortaya çıkaran ve etkileşimli uygulamalar yapmalarıdır. Geleneksel ürün veya hizmet tanıtımından daha interaktif, Kırmızı’nın ruhuna daha yakın ve entegre olacak yaklaşımlar arzu ediyoruz. Bu amaçla da Kırmızı Ortaklarımızın her biri ile toplantılar yapıp, neler yapabileceklerini birlikte konuşuyoruz. Özetle lafta değil gerçek anlamda “ortak” gibi davranmaya çalışıyoruz.
Başvuru koşulları nasıl oluşuyor?
Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri, İstanbul dışında faaliyet gösteren tüm reklam ajanslarına açık bir yarışma. Bu yıl 1 Kasım 2009 ile 31 Ekim 2010 arasında yayınlanmış reklamlar katıldı. Tüm katılım süreci online gerçekleşti. Katılımcı ajanslara olabildiğince kolaylık sağlamak için eski usûl “ilanını kartona yapıştır, gönder” türü taleplerde bulunmadık.Türkiye’nin dört bir yanından 60 farklı ajanstan 378 ilan yarışmaya katıldı. Bu işler 16 kişinin oluşturduğu jüri tarafından dört aşamalı bir süreçte değerlendirildi.
60 ajansın ortak başarısı
CerModern’de düzenlenen ödül törenini değerlendirir misiniz?
Türk reklamcılık tarihinde bir ilk gerçekleşti diyebilirim. Bugüne kadar İstanbul dışında reklam sektörüne bu çapta bir yatırım yapıldığını hatırlamıyorum. Günün birinde ülkemiz reklamcılığının tarihi yazıldığında, Anadolu’da reklam yaratıcılığına yapılan en büyük ilk yatırım nedir dendiğinde, Kırmızı Bölge’den bahsedilecek. Bu, Kırmızı’nın kendi başına elde ettiği bir başarı değildir. Bu başarı Anadolu’daki 60 ajansın ortak başarısıdır.
DREAM DESIGN FACTORY - DDF Proje Koordinatörü Şenim Hamamcı
Kırmızı Bölge ödül törenine nasıl hazırlandınız? Hazırlık aşamasını bizimle paylaşır mısınız?Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ödül töreninin ön hazırlıkları yaklaşık 2 ay kadar sürdü. Konusunda uzman kişilerin bir araya gelerek alınan ortak kararların hayata geçmesi içinde 15 gün gibi bir hazırlık süreci oldu. Bu yıl bir ilke imza atılarak ödül gecesi, çadırda gerçekleştirildi. Ödül töreni için Ankara’daki CerModern binasının ana girişine 20 m x 65 m büyüklüğünde bir çadır kuruldu. Zorlu hava şartlarına rağmen planlanan zamanda kurulum tamamlandı. Çadır alanına diğer alt birimler için geçici çalışma alanları yaratıldı. Yapılanma ve kurulum süresince İstanbul’dan toplam 150 kişi, ödül gecesinde ise ortalama 280 kişi görev aldı. Törenin sorunsuz gerçekleştirilmesi adına tüm birimler titizlikle görevlerini icra ettiler. Törene, davetlilerin ulaşımlarını rahat sağlayabilmeleri adına tören alanına bağlanan ara yollara canlı yönlendirmeler konumlandırıldı.
KLAN ? Müşteri İlişkileri Direktörü Ayçe Özatalay
Bu sene Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri için yarattığınız reklam kampanyası ile ilgili bilgi verir misiniz?Klan’nın Kırmızı ile ilişkisi, ilk gününden itibaren, Emre Senan’la, Levent Erden’le, Haluk Mesci’yle başlayan bir serüven ve her geçen gün büyüyerek yedi yıldır devam ediyor. Kırmızı’nın misyonu belli ve oldukça güçlü. Biz her seferinde, bunun altını çizmeye çalışıyoruz. Bakış açılarını değiştirip, nasıl etkili ve farklı bir şekilde Kırmızı’nın bu gücünü ortaya koyabileceğimize bakıyoruz. Yarattığımız kampanyalarda da, bunu dikkate alarak, “Haydi sen de katıl” diyerek klasik bir iletişim yapmaktan öte, reklamcılarla kendi dillerinden konuşuyoruz. Geçtiğimiz sene reklamcıların ve sektör insanlarının kim olduğunu tarif ettiğimiz ‘Onlar ki’ diye bir konseptimiz vardı. Sektörün iç görülerinden yola çıkarak yaptığımız bir kampanyaydı. Bu sene ise yine “onları” iş başında, ağır işçi olarak gösterdiğimiz bir stratejiyle yepyeni bir kampanya yarattık. Bugüne kadar, Kırmızı’da başarılı olmuş ekiplerden seçilen, işin mutfağında çalışmakta olan arkadaşlarımızla ilerledik. Ekip olarak iyi iş çıkardık.
PRfit İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI Kurucu Ortağı Beyza Çağlar
Kırmızı Bölgenin tanıtımı için nasıl bir strateji geliştirdiniz? Basının ilgisi nasıldı?
Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri bu sene ilk defa gerçekleşeceği için Kırmızı Reklam Ödülleri ile ayrışması ve algı karmaşası yaşanmaması gerekiyordu. Bu nedenle ilk önerimiz; Kırmızı Bölge’yi, katılımcıların yoğunlukla dahil olacakları bölgelerde basına anlatmanın faydalı olacağı yönünde oldu. Ankara, Adana, Antalya, İzmir ve Bursa’da basın toplantıları düzenledik. Basın toplantılarının ardından 17 Aralık 2010 tarihinde Ankara CerModern’de gerçekleşen ödül töreninde de basın iletişimimiz devam etti. Bu yoğun iletişim sayesinde Kırmızı Bölge ödül törenine olan heyecanı daha da arttırmış olduk. Kırmızı Bölge ödül töreni Ankara Cer Modern’de müthiş bir organizasyonla, hem yerel basında hem de
haber portallarında, bloglarda, ulusal gazete ve TV’lerde geniş yer aldı. Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri, ilk yaşında başarıyla tamamlandı. Şimdi sırada hepimiz için 8. Kırmızı Reklam Ödülleri var...
Yarın: Her zaman doğru işlere imza attık