Veliler çocuğunun güvenliğinden endişeli

Güncelleme Tarihi:

Veliler çocuğunun güvenliğinden endişeli
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2007 00:00

Türk Eğitim Derneği (TED) tarafından yapılan "İlköğretimin Sorunları Alan Araştırması"nda velilerin yüzde 64’ü çocuğunu okula gönderirken güvenlik yönünden endişe duyuyor.

TED tarafından yapılan "İlköğretimin Sorunları Alan Araştırması" Türkiye genelinde 18 ilde, bin 500 öğretmen, bin 500 8. sınıf öğrencisi velisi ve 4 bin 500 8. sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Araştırmayla ilgili değerlendirmelere ve sonuçlara TED tarafından düzenlenen "Eğitimde Yeni Ufuklar Sempozyumu"nda dağıtılan "Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi" isimli kitapta yer verildi.

Araştırmanın veliler üzerinde yapılan kısmında, velilerin yaklaşık yüzde 58’inin çocuklarının iyi bir eğitim aldığına inandıkları, yüzde 41’inin ise çocuklarının aldığı eğitimden memnun olmadığı kaydedildi. Araştırmada "380 YTL’den az geliri olanlar ve 3001 YTL’den fazla geliri olanlar yüksek oranda çocuklarının iyi bir eğitim aldığını düşünmektedir" ifadesine yer verildi.

Eğitimin kalitesiyle ilgili olarak velilerin yüzde 22.5’inin eğitimin kalitesinin düştüğünü, yüzde 36.8’inin ise eğitimin kalitesinin iyileştiğini düşündüğü belirtildi.

ÖĞRETMENE DEĞER VERİLMİYOR

Araştırmanın öğretmenlerle ilgili bölümünde, öğretmenlerin "tatillerini nasıl geçirdikleri sorusuna", yüzde 42.5’inin tatilini anne-babasının yanında geçirdiğini belirtikleri bildirildi. Öğretmenlerin yüzde 51.6’sının da zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması gerektiği görüşüne katıldığı, yüzde 70’inin, öğretmenlik mesleğinden memnun olduğu, yüzde 84’ünün toplumun öğretmene yeterince değer vermediğini ve yüzde 81’inin Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenliğe yeterince değer vermediğini düşündükleri belirtildi. Araştırmada öğretmenlerin yönetim ve denetimle ilgili görüşlerine de yer verildi. Öğretmenlerin yüzde 25’inin öğrencileriyle, yüzde 21’inin yöneticileriyle problem yaşadıklarının görüldüğü kaydedildi.

Teftiş sisteminin doğru bir şekilde işlemediğini düşünen öğretmenlerin çoğunun, teftiş sisteminin rehberlik esasına göre yeniden yapılandırılması gerektiğini düşündükleri de ifade edildi.

EĞİTİM İYİ DEĞİL

Araştırmanın öğrencilerle ilgili olan kısmında öğrencilere "hangi mesleği seçmek istediklerinin" sorulduğu ve yüzde 27’sinin öğretmenlik, yüzde 14.3’ünün doktorluk ve yüzde 5.5’inin ise sanatçılık mesleğini istediklerinin ortaya çıktığı bildirildi.

Okudukları okuldan memnun olmayan öğrencilere "neden memnun olmadıkları" sorulduğunda yüzde 23’lük kesimin "eğitim iyi değil" yanıtını verdiği kaydedildi. Öğrencilerin okulların fizik donanımı ve eğitim öğretim alt yapısı ile ilgili görüşlerine de yer verilen araştırmada öğrencilerin yüzde 40’ının bilgisayar ve internet imkanlarının "çok kötü" olduğunu belirttiği, yüzde 41’inin kütüphane hizmetlerini "yetersiz" bulduğu yüzde 89’unun ise yabancı dil laboratuvarının ilköğretim okullarında bulunmadığını belirttikleri kaydedildi. A.A.

Şiddet olaylarının okullarda artmadığını düşünen öğrencilerin yarısından fazlasının güvenlik yönünden okullarda bir sorun bulunmadığını düşündüklerine de yer verildi.

ZORUNLU EĞİTİM 12 YILA ÇIKMALI

Araştırmada eğitimin 12 yıla çıkarılması ile ilgili olarak velilerin yaklaşık yüzde 50’sinin zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması gerektiğini düşündüğü ve ayrıca velilerin eğitim düzeyinin yükseldikçe bu konudaki düşüncelerinin arttığı ifade edildi.

Velilerin yüzde 64’ünün çocuğunu okula gönderirken güvenlik yönünden endişe duyduğu, yüzde 32.3’ünün dershane için harcama yaptığı, yüzde 20’sinin çocuğuna harçlık vermediği ve velilerin yüzde 66’sının eğitimle ilgili herhangi bir kampanyadan haberdar olmadıkları kaydedildi.

Üç ayrı sınav doğru değil

Araştırmada öğrenci, veli ve öğretmenlerin OKS ile ilgil görüşleri de değinildi. Velilerin yüzde 87’sinin çocuğunun OKS’ye katılacağını belirttiği, katılmayacağını söyleyen velilerin yüzde 33’ünün ise kazanamayacağı düşüncesiyle sınava girmeyeceğini ifade ettiği kaydedildi. Öğretmenlerin yüzde 76’sının bu sınav yerine önerilen 6, 7 ve 8. sınıflarda üç ayrı sınav yapılarak bu üç sınavın ortalamasının yerleştirilmede esas alınmasının uygun olacağını düşündüklerine, öğrencilerin ise yüzde 46’sının üç sınav yapılmasının doğru olacağı görüşünde olduklarına yer verildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!