Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2009 00:00
Sanayi ve Ticaret Bakanlığının "Geleneksel Tüketici Ödülleri"nde, "Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma" ödülünü alan Etstur’un Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Ersoy, sektörde var oldukları 18 yılda Türk turizmine dair edindikleri gözlemleri aktardı.
18 yılda hem yerli hem de yabancı turistte çok büyük değişimler ve gelişmeler yaşandığını dile getiren Ersoy, bu dönemde Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısının arttığını, iç pazarda da vatandaşların seyahat etme kültürü kazandığını, hatta seçici olmaya başladığını söyledi.
Ersoy, "Tabi, daha iyilerini gördükçe daha iyisini istemeye başladılar, o açıdan çok faydalı oldu. Ama her şeyden önce, 18 yıl önce seyahat bir lükstü. Sadece lükse değer veren insanların yaptığı bir uygulamaydı. Şimdi ise bu bir ihtiyaç, herkes krizde dahi olsa 6 gece çıkmıyor, 5 gece çıkıyor ama bu ihtiyacını yerine getiriyor" dedi. Yabancı turistte ise en büyük değişimin kalite yönünden olduğuna dikkat çeken Ersoy, şunları kaydetti:
Pazar çeşitleniyor
"Turist kalitesinde çok ciddi artışlar ve çeşitlemeler oldu. En büyük çeşitlemeler de pazarlarda oldu. Eskiden sadece Batı Avrupa dediğimiz Almanya, İngiltere, Belçika gibi pazarlardan misafir oluyordu. Şimdi ise dünyanın hemen her yerinden, özellikle 3-4 saatlik uçuş noktalarından çok ciddi turist akımı var. Doğu blokunun da bu süre içinde dağılmasıyla birlikte, oralardan da çok ciddi akım başladı. Pasaportu olan birçok insan ağırlıklı doğal akış yönü olan Türkiye’ye seyahat etmeye başladı. En büyük etki pazar çeşitlemesi, onun getirdiği daha fazla yatırım, yatırımın getirdiği daha fazla kalite ile sonuçta turizmde Türkiye, son birkaç yılda dünyanın karar veren oyuncuları arasında yer aldı."