Güncelleme Tarihi:
Başkent’te, nüfusun yoğun olduğu bölgelerde yaşanan trafik sorunu devam ediyor. Kilometrelerce uzanan araç kuyruklarında saatlerce beklemek zorunda kalan Başkentli sürücüler ise yıllardır çözülemeyen ve kronikleşen trafik sorununa isyan ediyor. Ankara Hürriyet, daha önce de defalarca gündeme taşıdığı ve yetkililerin ‘alternatif yol’ sözü verdiği güzergahları mercek altına aldı. Yıllardır çözülmeyi bekleyen Ankara trafiğinin düğüm noktalarında sabah ve akşam saatlerinde güzergaha çıkan Ankara Hürriyet muhabiri, tampon tampona ilerleyen araçları fotoğraflayıp, sürücülerin sorunlarını dinledi.
KARDEŞ KÖPRÜ GELMEDİ, ÇİLE BİTMEDİ
870 bin kişilik nüfusu ile Ankara’nın en büyük ilçesi olan Keçiören’i, kent merkezine bağlayan tek güzergah olan Fatih Köprüsü’nde trafik, sabah ve akşam saatlerinde durma noktasına geliyor. Fatih Caddesi’nden başlayarak, Kazım Karabekir Caddesi boyunca devam eden yoğunluk nedeniyle sabah 7.30-9.30, akşam 17.00-19.00 saatleri arasında trafik tampon tampona ilerliyor. Büyükşehir belediyesi yetkililerinin mart ayında açıkladıkları ve haziran ayında inşaatına başlanılacağı belirtilen ‘kardeş köprü’ ile ilgili henüz bir proje açıklanmadığını savunan sürücüler duruma tepki gösterdi. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise Fatih Köprüsü’ne alternatif güzergah olacak yeni köprüye ait uygulama projesinin hazırlandığını, çalışmaların mart ya da nisan 2016’da başlayacağını bildirdi.
SABAH TRAFİĞİNDE AĞIR YÜK
Kentin ana arterlerinden Samsun Yolu üzerinde, trafiği rahatlatması amacıyla 2005’te inşa edilen 1011 Köprülü Kavşağı’nda da sabah saatlerinde trafik tampon tampona ilerliyor. Etlik’ten kent merkezine ulaşmak için 1011 Köprülü Kavşağı’nı kullanmak isteyen sürücüler, Akköprü Kavşağı’na kadar uzanan 1 kilometrelik araç kuyruğu nedeniyle trafikte yarım saat kaybediyor. Ayrıca,
çok sayıda ağır tonajlı aracın da sabah saatlerinde bu güzergahı kullanması, trafiğin kilitlenmesine sebep oluyor.
4.5 KM’LİK İSTASYON TRAFİĞİ
Kentte, trafiğin yoğun olduğu, araçların tampon tampona ilerlediği yollardan biri de Etimesgut’un İstasyon Caddesi. İlçenin trafik yükünü, son yıllarda artan nüfus artışı ve araç sayısı nedeniyle taşıyamayan 4.5 kilometrelik İstasyon Caddesi’nde sabah 08.00-09.00, akşam 17.30-18.30 saatleri arasında yoğun trafik yaşanıyor. Çileyi bitirmek için düğmeye basan Büyükşehir ve Etimesgut belediyeleri, 2 proje üzerinde duruyor. Eylül ayında açıklanan projelerden birine göre cadde ile demir yolu arasında kalan yaklaşık 100 bina kentsel dönüşüm kapsamında kamulaştırılıp, yol gidiş-geliş olarak genişletilecek. Diğer projeye göre ise, caddenin merkez istikametine geliş, demir yolunun diğer tarafına da Sincan yönüne gidiş olarak yeni bir yol açılacak. Turgut Özal Köprüsü yıkılıp yeniden yapılacak.
BAĞLICA KUYRUĞU
Ankara’nın son yıllarda hızla gelişen bölgelerinden Bağlıca’yı, kent merkezine bağlayan Bağlıca Bulvarı’nda her sabah oluşan trafik, sürücüleri isyan ettiriyor. 08.00 ile 08.30 arasında, bulvarın Eskişehir Yolu bağlantısında bulunan Bağlıca Kavşağı’nda uzun araç kuyrukları oluşuyor. Yaklaşık 1 kilometreyi bulan araç kuyruğu nedeniyle Eskişehir Yolu’na 45 dakikada ulaşabilen semt sakinleri, alternatif yol istiyor.
MESAİ ÇIKIŞI TAMPON TAMPONA
Kent trafiğinin can damarlarından Turan Güneş Bulvarı’nda da, nüfus ve araç sayısındaki artışa bağlı olarak trafik çilesi yaşanıyor. 7 kilometre uzunluğundaki bulvarda, mesai çıkış saatlerinde başlayan araç yoğunluğu akşam saat 21.00’e kadar sürüyor. Her iki yönde de tampon tampona ilerleyen trafik nedeniyle Başkentli sürücüler, çileden çıkıyor. Trafik yoğunluğu nedeniyle bulvar üzerinde çalışan EGO ve ÖHO otobüs seferleri de aksıyor.