Üvey evlat muamelesi

Güncelleme Tarihi:

Üvey evlat muamelesi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2012 00:00

Devlet desteği alamayan otobüs işletmelerinin, son yıllarda “uçak” ve “tren” karşısında ayakta kalmakta güçlük çektiğini ifade eden Ankara Şehirlerarası Otobüs İşletmeciliği ve Acenteleri Derneği Başkanı Ethem Ateş, devlet desteği alamadıklarından yakınarak, “Üvey evlat durumundan kurtulup, biz de taşımacılık sektöründe ‘öz evlat’ olmak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ANKARA Şehirlerarası Otobüs İşletmeciliği ve Acenteleri Derneği Başkanı Ethem Ateş, otobüs işletmelerinin içinde bulundukları sıkıntıları ve yeni yıldan beklentilerini Ankara Hürriyet’e anlattı. Ethem Ateş, uzun yıllardır şehirlerarası taşımacılık hizmeti veren otobüs firmalarının, son dönemlerde özellikle “uçak” ve “tren” karşısında rekabet etmekte zorlandığını söyledi. Devletin “uçak”, “gemi” ve “tren” ulaşımına sağladığı maddi desteği tamamiyle öz sermaye ile kurulan “otobüs” firmalarına göstermemesinden yakınan Ateş, “Üvey evlat durumundan kurtulup, biz de taşımacılık sektöründe ‘öz evlat’ olmak istiyoruz. Gerekli yerlere bununla ilgili müracatlarda bulunduk” dedi.
ÖTV otobüsçünün kamburu
İnsanları, at ve deve üzerinden indiren ilk ulaşım ağının karayolu olduğunu ancak akaryakıt fiyatlarındaki artış nedeniyle ayakta kalmakta zorluklar yaşadıklarını ifade eden Ateş, “Bizler yıllardır karayoluyla bu memleketin insanını taşıdık ve taşımaya da devam ediyoruz. Tamamiyle öz sermaye ile kurulmuş olan şirketleriz ve binlerce kişi bu işten ekmek yiyor. Bütün isteğimiz 2012 yılında otobüsçülük sektörü üzerinden mazottaki ÖTV kamburunun ortadan kaldırılması” diye konuştu.
Sektörün mihenk taşıyız
Geçtiğimiz yıl YHT’nin Konya ve Eskişehir seferlerine başlamasıyla birlikte özellikle bayramlarda yapılan “ücretsiz” taşımacılığın haksız rekabet doğurduğuna dikkat çeken Ateş, 2012 yılıyla ilgili ise şunları söyledi: “2012 yılı mazot zammı ile başladı. Uçaklara ve trenlere yapılan uygulamaların bizlere de yapılmasını, eşitlik ilkelerinin bizlere de uygulanmasını istiyoruz. Bu yıl, bizler için de ÖTV indirimi yapılmasını, rekabet şartlarının eşit hale getirilmesini veya turizm sektöründe olduğu gibi KDV oranında bir indirime gidilmesini devletten bekliyoruz. Çünkü biz sektörün mihenk taşıyız.
Mazot yerine yağ
Bir diğer önemli husus ise mazota gelen zam, bazı otobüsçüleri ucuz yakıt tercih etmeye zorluyor. Çünkü mazotu ucuza alamayan otobüsçü, ana gideri mazot olduğu için alternatif arayışına giriyor.
Bunun için de çeşitli firmalar tarafından üretilen incetilmiş yağ denen on numara yağlardan kullanıyor. Buda otobüslerde ciddi sıkıntılara yol açıyor. Bir de kaçak mazota olan talep, kaçakçılığı tetikliyor. Zaman zaman yakıt kaynaklı meydana gelen kazalar ise bizleri son derece üzüyor. Artık önüne geçilsin istiyoruz.”

Haberin Devamı

AŞTİ havaalanı ile yarışıyor

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de son yıllarda otobüs kazalarının yok denecek kadar azaldığını, bunda denetimlerin sıklaşmasının rolünün çok büyük olduğunu kaydeden Ethem Ateş, “AŞTİ’den hareket eden otobüsler, son iki yıldır bayramlar da dahil kaza yapmadı. Bu yılı da kazasız atlatmak istiyoruz” dedi. AŞTİ içindeki güvenlik önlemleri ve denetimlerle ilgili de bilgi veren Ateş, “çığırtkanlık” konusuyla ilgili aldıkarı şikayet sayısının son yıllarda önemli düşüş gösterdiğini belirterek, “Bugün AŞTİ, Türkiye’nin en güvenilir terminali olma özelliğini elinde bulunduruyor. Hatta bu konuyla ilgili birçok kentteki havaalanı ile yarışıyor da diyebilirim. Terminal içinde emniyet yetkililerinin yanısıra asgari 25 zabıta görevlisi çalışıyor. Zabıtalar, gün boyu tuvalet temizliğine kadar denetim yapıyor. AŞTİ tuvaletleri hijyen ve temizlik açısından AVM’leri kıskandıracak durumda” ifadelerini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!