Güncelleme Tarihi:
Ulus’ta trafiği yer altına alarak meydanın yayalaştırılmasını sağlayacak proje için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Ankara Büyükşehir Belediyesi arasında protokol imzalandı. Protokol kapsamında projenin ihalesini ve yapımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapacak. Finansmanını ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı karşılayacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi de çevre düzenlemeleri ve peyzaj çalışmalarını düzenleyecek.
4 CADDEYE TÜNEL
Projede Atatürk Bulvarı, Çankırı Caddesi, Anafartalar Caddesi ile Cumhuriyet Caddesi’nde trafik yer altına alınacak. Ortak çalışma kapsamında Melike Hatun Camii’nin önünden Roma Hamamı’na kadar olan bölüm ile 1. Meclis’ten Hacı Bayram Camii’ne kadar olan bölümde trafik aşağıdaki tünel yollardan sağlanacak. Caddelerin yer altına alınması ile Atatürk heykelinin merkez olacağı meydan tamamen yayalaşacak.
AÇ KAPA YÖNTEMİ
Projenin ihale aşamasında olduğunu belirten Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna “En kısa sürede ihaleye çıkılacak. Tünel çalışması aç kapa yöntemiyle yapılacak. Burada su, kanalizasyon, elektrik gibi altyapı unsurları bulunduğundan direkt delinerek tünel yapmak mümkün değil. Tamamlanınca Ankara büyük bir meydana kavuşacak.” Projeye ilişkin Başkanlık Yazısı bugün Meclis’te görüşülerek karara bağlanacak.
MAVİ OTOBÜSLERDEA NKARAKART PÜRÜZÜ KALMADI
Öte yandan EGO Genel Müdürlüğü Ankara’da toplu taşıma hizmeti veren mavi özel halk otobüslerinin (ÖHO) yönetmeliğini de güncelledi. Yeni yönetmelikle ÖHO’ların Ankarakart’a geçmesi için herhangi bir pürüz kalmadı. EGO’nun hazırlıklarını tamamladığını belirten Başkan Mustafa Tuna, “Onlar da en kısa süre içinde geçecek. Tek kartla ulaşım sağlanacak” dedi. Yeni yönetmelikte özel halk otobüslerinin EGO’nun kullandığı ücret toplama sistemini kullanması zorunlu tutuldu. Özel halk otobüsleri elektronik ücret toplama sistemine geçinceye kadar durak katılım payı ödemeye devam edecek.