Ulaşımda kaos

Güncelleme Tarihi:

Ulaşımda kaos
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2010 00:00

Toplu taşıma ücretlerinin yedi yıl öncesine dönmesiyle ilgili yargı kararının ardından Ankara’da kent ulaşımı kaosa doğru sürükleniyor.

Otobüsler pazartesi kontak kapatacak

ANKARA’da toplu taşıma ücretleri pazartesiden itibaren mahkeme kararıyla yedi yıl öncesine dönerken, başkentliyi de kaos günleri bekliyor. Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (ANKESOB) Başkanı Mehmet Yiğiner, “Mahkeme kararı ile toplu taşımada 7 yıl öncesine dönülmesi demek, toplu taşımada hizmet veren minibüsçü, özel halk otobüsçü ve taksici esnafının da kontak kapatması anlamını taşıyor” dedi.

Yiğiner, yaptığı yazılı açıklamada, ulaşımda indirime ilişkin mahkeme kararının şoför esnafını mağdur edeceğini öne sürdü.
Kararla, başkentte ulaşım fiyatlarının 7 yıl öncesine döneceğini belirten Yiğiner, buna karşın mazot ve araç bakım masraflarının aynı kalmasının esnafı zor durumda bırakacağını ifade etti.

Kararın iptali için dava açtıklarını bildiren Yiğiner, şunları kaydetti:

“Bu işten ekmek yiyen on binlerce esnafın olduğu unutulmamalıdır. Bu kaosun çözüm yerinin yüce yargı olacağı inancı ve kanaatindeyiz. Yanlış hesap Bağdat’tan döner. Neticede adalet herkese lazım.
Mahkeme kararı ile toplu taşımada 7 yıl öncesine dönülmesi demek, toplu taşımada hizmet veren minibüsçü, özel halk otobüsçü ve taksici esnafının da kontak kapatması anlamını taşıyor.”

Çok zarar ederiz

ANKARA Özel Halk Otobüsleri Odası Başkanı Mustafa Ali Şişman da, kent içi ulaşım ücretlerinin mahkeme kararıyla düşürülmesine ilişkin 7 Mart Pazar günü toplantı yapacaklarını belirterek, “Pazartesi yüzde 90 çalışmayabiliriz. Bu durumda çalışırsak günlük 340-350 TL zararımız olacak” dedi. Şişman, çok sayıda halk otobüsü esnafının katılımıyla İskitler Tesviyeci Caddesinde yaptığı açıklamada, mahkeme kararının yürütmesinin durdurulması amacıyla dava açtıklarını söyledi.
Esnafın bu şekilde çalışamayacağını belirten Şişman, şöyle konuştu:
“Pazar günü toplantı yapılacak. Pazartesi yüzde 90 çalışmayabiliriz. Bu durumda çalışırsak günlük 340-350 TL zararımız olacak. Bu şekilde çalışmamızın bir anlamı yok. 2003’ten sonra bütün masraflarımızda artışlar yaşandı. Bunu telafi etmemiz mümkün değil. Esnaf zaten trafik cezalarından bunalmış durumda.”

Derneklere tepki

ANKARA Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Hacıbekir Gani de mahkeme kararıyla minibüsçü esnafının mağdur olduğunu söyledi. Tüketici derneklerini eleştiren Gani, “Mazot ve kullandığımız yedek parçaların fiyatlarında da bir sürü artış yaşandı. Neden bunlara bu kadar duyarlı olmuyorlar? Esnaf zaten arkadan gelen cezalarla yıpranmış durumda. Eğer bu karara yürütmeyi durdurma alamazsak biz de kontak kapatma eylemine katılırız” diye konuştu. Halk otobüsçüleri ve minibüsçülerin açıklamalarına çok sayıda taksi esnafı da destek verdi.

ÖZEL halk otobüslerinin kontak kapatacağını duyurmasının ardından ise www.hurriyet.com.tr’ye Ankaralılardan tepki yağdı. Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e yargı kararlarını ‘zamanında uygulamamakla’ ve ‘hukukun etrafından dolanmakla’ suçlayan Ankaralılar şu tepkileri dile getirdi:

Cem özata
Mahkeme kesinlikle doğru karar vermiş. Ulaşım ücretleri haddinden fazla pahalı. Artık halkın gerçekten tepki vermesi gerekiyor. Halk otobüsleri bu pahalılığa rağmen, hayvan taşır gibi insan taşıyorlar. Bence bu karardan dönülmemeli ve otobüsçülerin tepkisine halk da tepki vermeli.

Fatih Çağatay
İşin içinden gelen birisi olarak yazıyorum. Ankara’da bir minibüsün günlük getirisi masraflar çıktıktan sonra 500 TL, halk otobüsünün ise bin, bin 500 TL’dir. Buna rağmen ağlama hiç bitmez. Bırakın biraz da vatandaş kazansın.
gerçekler söylensin
Mahkemeler yasalara göre karar alır. Gökçek ise bu işi halkın yararına kullanmak yerine, zulüm yapıp yargıyı hedef göstermeyi amaçlıyor.

aslan yürek
Bu belediye Ankara halkına hizmet için mi var yoksa kar amaçlı mı? Yıllardır Büyüşehir Belediyesi Melih beyin özel şirketi gibi kar amaçlı yönetiliyor. En pahalı su, doğalgaz, ulaşım Ankara’da. Belediyeciliğin halk için olduğunu yargı hatırlattı Melih beye ama anlayan kim?

Fikret Özcan
A.Ayrancı’da dört-beş halk otobüsünden sonra bir belediye otobüsü geliyor. Karlı olmasa niçin 5 özel otobüs? Belediye zarar etmek istemiyorsa önce sadece kendi reklamları olan “Bülten” çıkarmaya ve kime hizmet ettiği belli olmayan iftar çadırlarını, gereksiz şölenleri sonlandırmaya mecburdur.

uluer kapçak
Böyle densizlik görmedim çalışmazlarsa çalışmasınlar. Kim, hangi devlet, hangi esnafına kar sözü verip iş yaptırıyor. Zarar ediyorsa bırakırlar, belediyenin var oluşu kar gütmeksizin vatandaşına hizmet etmektir o da bir yolunu bulur. Üniversitede okuttuğu vatandaşına iş vereme otobüsün karı garanti.

salih örs
Hakim bey bak verdiğin karar nelere mal oldu. Bu işler oturduğun yerde karar vermekle olmuyor.

CUMHURİYETKIZI SELMAB
Kendine gel Melih efendi sen bu millete hizmetkarsın. İngilizce’de devlet görevlilerine en baştakinden en düşük memura kadar ne derler bilir misin? Civil servant. Türkçesi sivil hizmetkar demektir. O koltuk babanın malı değil bir gün o Japon tutkalı artık seni orada tutmayacak hiç olacaksın.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!