Güncelleme Tarihi:
Büyükşehir Belediyesi, Ankara Emniyet Müdürlüğü’yle protokol imzalayarak, kendi öz kaynaklarıyla kent içine Trafik Elektronik Denetleme Sistemleri (TEDES) kuracak.
Protokol sırasında yerlerinin belirleneceği kamera sistemi, EGO’nun kaynağıyla kurulduktan sonra, Ankara Emniyeti’nce kullanılacak. Kesilen traf1ik cezalarının yüzde 30’u her ayın sonunda Büyükşehir Belediyesi’ne hizmet bedeli olarak ödenecek.
Büyükşehir Belediye Meclisi’nin önceki günkü oturumuna Başkanlık Yazısı olarak gelen konu, oy birliğiyle kabul edildi.
24 SAAT İZLENECEK
Başkanlık Yazısı’na göre protokolle, TEDES’in kurulması işi 10 yıllığına EGO Genel Müdürlüğü’nce ihale edilecek. İhaleyle EGO, kent içerisinde yollara elektronik sistemler (kameralı takip sistemi) kuracak. Sistemle trafik güvenliği Emniyet tarafından 24 saat izlenecek, sinyalizasyon işaretleri ve hız konusunda kurallara uyulup uyulmadığı takip edilecek.
BELEDİYE KURACAK EMNİYET KULLANACAK
Meclis’te görüşülen Başkanlık Yazısı şöyle:
“Belediyelerce kendi bütçe kaynakları kullanılarak, karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını temin etmek amaçlarına hizmet etmek üzere kurulmuş veya kurulacak elektronik sistemlerin Emniyet Genel Müdürlüğü’nce trafik ihlallerinin tespiti amacıyla kullanılması durumunda, aylık dönemler halinde yapılan tespitlere dayanılarak düzenlenen trafik idari yaptırım karar tutanaklarında yer alan trafik idari para cezasının yüzde 30’u oranındaki tutar, izleyen ayın sonuna kadar Emniyet Genel Müdürlüğü bütçesinden ilgili belediyelere sistem kullanımı hizmet bedeli olarak ödenir.”
SOSYAL RADAR 120 BİNİ GÖRDÜ
Öte yandan Başkentlilerin, sosyal medyada kurduğu “Ankara’da Çevirme Radar” adlı grubun takipçileri bir yıl içinde 120 bine ulaştı.
Grubun takipçileri, hangi saatte nerede çevirme varsa fotoğraflayıp Facebook ve Twitter’da paylaşıyor ve grubun diğer takipçileri de bu bilgilere göre hem güzergahlarını hem de hızlarını ayarlıyor. Bu şekilde cezalara karşı sosyal önlem alınıyor. Grupta ayrıca alkol denetimlerinin hangi saatte, nerede yapıldığı da paylaşılıyor. Bunun yanı sıra son dönemlerde kaza ve yol bilgisi paylaşan grup, sürücülere güzergah seçiminde katkı sağlıyor. Uygulama grup içinde de zaman zaman tartışmalara neden oluyor. Bazı sürücüler, “Cezaların karşısında yapılabilecek bir şey yok. Bu grup sayesinde daha da dikkatli araç kullanmaya da başladım” derken, bazıları ise, “Burada paylaşılan bilgiler nedeniyle emniyet yetkililerine iş yapılmaması sağlanıyor. Örneğin alkollü bir sürücü buradan bakıp uygulamadan kaçarak kazaya neden olabilir” dedi.