Trafiğe her gün 253 yeni araç ekleniyor

Güncelleme Tarihi:

Trafiğe her gün 253 yeni araç ekleniyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2011 00:00

TÜİK verilerine göre, Ankara’da 2011 Ağustos sonu itibarıyla 1 milyon 347 bin motorlu taşıt bulunuyor. Yılın 8 aylık döneminde, taşıt sayısında 61 bin 490 artış gözlendi. Bunun 45 bin 927’sini otomobiller oluşturdu.

Haberin Devamı

BAŞKENT trafiğine hergün ortalama 253 motorlu  araç ekleniyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yapılan derlemeye göre, Ankara’da, 2011 yılı başında 1 milyon 285 bin 661 olan motorlu  kara taşıtı sayısı, ağustos sonu itibarıyla 1 milyon 347 bin 151’e ulaştı. 8  aylık dönemde motorlu kara taşıtlarındaki net artış, 61 bin 490’ı buldu. Bu  artışta anakalemi, yaklaşık 46 bin ile otomobiller oluşturdu.
2011 Ağustos sonu itibarıyla Başkent’te 970 bin 287 otomobil, 24,2 bin  minibüs, 17,2 bin otobüs, 191,1 bin kamyonet, 63,7 bin kamyon, 3,3 bin özel  amaçlı taşıt, 43,3 bin de traktör bulunuyor.
Kentte motosiklet kullanımındaki artış da dikkati çekiyor. Ağustos  sonunda motosiklet sayısı 34 bine ulaştı. 2005 yılı sonunda sadece 20,7 bin  düzeyindeki motosiklet sayısı, 2006’da 26,8 bin, 2007’de 28,9 bin, 2008’de 30,4  bin, 2009’da 31,6 bin, 2010’da da 32,8 bin oldu. Yılın 8 aylık döneminde,  trafikteki motosiklet sayısı 1.169 artış gösterdi.
Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) Şehir Plancıları Odası  Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, belli nüfusun üzerindeki kentlerde ulaşım sorununa temel çözümün  “metro” olduğunu ifade etti. Sarıaltun, Paris, Londra, Moskova metrolarına  işaret ederek, raylı sistemin, dünya metropollerince denenmiş, öğrenilmiş bir  gerçek olduğunu söyledi. Sarıaltun, özetle şu noktalara dikkati çekti:
Araç sahipliği özendiriliyor
“Ankara’da uzun yıllardır büyükşehir belediyemizin izlediği politika,  özel araç sahipliğini destekleyen bir politikadır. Metropol kentte, kentiçi  ulaşıma özel araç trafiğini özendirici yaklaşımlarla çözüm bulmak imkansız. Tüm  dünya örneklerinde de bunu görüyoruz. Özel araç trafiğine en uygun planlanmış  ABD’de bile New York, Chicago, Los Angeles gibi bir büyük metropol kentlerde  raylı toplu taşıma sistemi özendiriliyor. Londra’da belediye kent merkezinde  otopark ücretlerini artırdı. Bu, çok ciddi bir yaklaşım ve gerçek anlamda kent  merkezinde nasıl hareket edilmesi gerektiğini gösteren bir örnek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!