Ticarette dijital çağ

Güncelleme Tarihi:

Ticarette dijital çağ
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2022 15:50

Ankara Ticaret Odası (ATO) üyeleri, ‘ATONET’ mobil uygulamasıyla iş ve işlemlerini uzaktan erişimle gerçekleştirebilecek. ATO’nun hayata geçirip erişime açtığı uygulama ile üyeler, e-devlet üzerinden ‘ATONET’ uygulamasına giriş yapabilecek, e-belgeden başvuru ve randevu hizmetlerine, bilgi güncellemeden vezne işlemlerine kadar birçok hizmetten online olarak yararlanabilecek.

Haberin Devamı

Ankara Ticaret Odası (ATO), üyelerinin uzaktan erişimle iş ve işlemlerini gerçekleştirmesi amacıyla ‘ATONET’ adlı mobil uygulamayı hayata geçirdi. ATO üyelerinin online randevu, 7/24 e-belge, online vezne, iş makinası tescili gibi birçok işlemi, cep telefonları ile ATO Hizmet Binası’na gelmeden gerçekleştirmesine imkân sağlayan uygulamayı, ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran ve projenin koordinatörlüğünü üstlenen ATO Yönetim Kurulu Üyesi Adem Ali Yılmaz tanıttı.

E-DEVLET ŞİFRESİYLE GİRİŞ

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, ATO’nun iki yılı aşkın süredir üzerinde çalıştığı ‘ATONET Üye Hizmet Platformu’nun e-devlet şifresiyle kullanılabildiğini söyleyerek, uygulama hakkında şu bilgileri verdi: “Üyeler, uygulama sayesinde ATO Hizmet Binası’na gelmeden, e-devlet üzerinden giriş yaparak, 7/24 e-belge, online başvuru, randevu, vezne işlemleri, bilgi güncelleme talebi, harç iade talebi ve belge doğrulama hizmetlerinden yararlanabilecek. Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ve Resmi Gazete bilgileri ile teşvik ve hibe, sektörel bilgilendirme, fuar takvimi, pazar ve sektör araştırmaları bilgilerine de erişim sağlanabilecek. Uygulamayla odamızın sunduğu hizmetleri, en güncel bilgi ve gelişmeleri, kısaca ticaret hayatına dair hemen her şeyi üyelerimiz için bir araya getirdik.”

Haberin Devamı

Ticarette dijital çağ

ZAMANDAN TASARRUF

‘ATONET’ mobil uygulamasının zaman açısından avantaj sağladığını belirten Baran, “Uygulama, yasal mevzuat çerçevesinde dijital olarak yapılabilecek tüm işlemleri kapsıyor. Üyelerimiz ATONET üzerinden şirket iş ve işlemlerini yaparak hem vakitten hem nakitten kazanıyor, diğer taraftan da kolay, hızlı ve güvenilir bilgiye ulaşıyor. ATONET Üye Hizmet Platformu’nun üyelerimizin zamanını işine ayırarak, ticaretini arttırması, dünya pazarlarına açılması konusunda önemli bir rol üstleneceğini düşünüyorum” dedi.

ŞİRKET KURMA SÜRESİ 7 DAKİKAYA İNDİ

Baran, ATO olarak pandemi sürecinde dijitalleşme çalışmalarına hız verdiklerini belirterek, Ticaret Bakanlığı’nın geliştirdiği Merkezi Sicil Kayıt Sistemine (MERSİS) geçen ilk oda olduklarını hatırlattı. Baran, şunları söyledi: “Elektronik Belge Yönetim Sistemi ve Kayıtlı Elektronik Postaya geçiş için çalışmalarımızı tamamlayarak, tüm iç ve dış yazışmalarımızı elektronik ortamdan ve elektronik imza ile gerçekleştirmeye başladık. Böylece komite ve meclis üyelerimizle odamız arasındaki resmi iletişimi de dijital ortama taşıdık. Oda Sicil Müdürlüğümüz tarafından hazırlanan ‘Oda Kayıt Sureti’ ve ‘İhale Durum Belgeleriyle’ başladığımız dijital belge verme dönemini Türkiye’de pilot müdürlük olarak seçilen Ankara Ticaret Sicili Müdürlüğü’nün belgeleriyle sürdürdük. Böylece kâğıt tasarrufu sağlarken iklim değişikliğiyle mücadeleye de katkıda bulunduk. Yatırım Ortamının İyileştirilmesine ilişkin kanuni düzenlemelerin ardından ATO bünyesinde hizmet veren Ankara Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde, tek noktadan hizmet uygulamasını hayata geçirerek şirket kurmak için gereken 5 ila 7 günlük süreyi 22 dakikaya, 7 ayrı prosedürü de 1’e düşürdük. Şirket tescil işlemlerinin süresini 7 günden 1 güne indirdik. Üyelerimizin tescil ilanlarını 2 günden 2 saate düşürerek ticarete hız kattık. Şirketlerde birleşme, bölünme, tür değiştirme işlemlerini 20 günden 2 güne indirdik.

Haberin Devamı

Ticarette dijital çağ

‘GÜÇLÜ BİR BİLGİLENDİRME PORTALI’

ATONET Üye Hizmet Platformu’ uygulamasının koordinatörü ATO Yönetim Kurulu Üyesi Adem Ali Yılmaz da tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Yasal mevzuatın izin verdiği ölçüde odamızda yapılan bütün işlemlerin başvurularını sistem üzerinden alabiliyoruz. Sigorta şirketlerinin acentelik başvuruları, kapasite raporları, ekspertiz raporları, iş makinesi tescili, Türk malı, yerli malı belgeleri, NACE kodu değişikliği gibi birçok başvuruyu sistem üzerinden online olarak alabiliyoruz. ATONET portalımızı geliştirirken aynı zamanda kendi tahsilat sistemimizi de geliştirdik. ATO üyeleri online vezne modülümüz üzerinden güvenli, hızlı ve kolay bir şekilde ödemelerini yapabiliyor. Üyelerimiz görüş, öneri ve şikâyetlerini de uygulama üzerinden kolayca iletebilme imkânına sahip. Uygulama aynı zamanda güçlü bir bilgilendirme portalı. Üyelerimiz uygulama üzerinden Ticaret Sicili Gazetesi ve Resmî Gazete bilgilerine de kolayca erişiyor.”

Haberin Devamı

Ticarette dijital çağ

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!