Temelde sorun var

Güncelleme Tarihi:

Temelde sorun var
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2008 00:00

Kırıkkale Üniversitesi öğretim üyesi ve Türk Dil Kurumu çalışma grubu üyesi Yrd. Doç. Dr. Mesiha Tosunoğlu, "ilköğretim okulundaki yazma ve okuma öğretiminin değerlendirilmesine ilişkin" yapılan araştırmada, ilk okuma-yazma öğrenimini tamamlayan 1. sınıf öğrencilerinin okuma hızlarının çok yavaş olduğunun belirlendiğini bildirdi.

Türk Dil Kurumu (TDK), "Örgün Öğretim Kurumlarında Türkçenin Öğretimi Araştırmaları" konulu toplantı düzenledi. TDK Başkanı Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın’ın da katıldığı, kurumun Konferans Salonu’nda yapılan toplantıda konuşan Kırıkkale Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Tosunoğlu, okuma ve yazmanın bütün öğretim etkinlikleri için geçerli olduğunu belirterek, bireylere bu iki becerinin doğru kazandırılması gerektiğini söyledi.

Tosunoğlu, TDK’daki çalışma grubuyla "2005 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programına Göre Yapılan İlk Okuma ve Yazma Öğretiminin Okuma ve Yazma Becerileri Açısından Değerlendirilmesi" isimli bir araştırma yaptıklarını, bu çalışmayla ilkokuldaki yazma ve okuma öğretimini değerlendirmeye çalıştıklarını belirtti.

Araştırmada, okuma süresinin değerlendirildiğini belirten Tosunoğlu, buna ilişkin şu bilgileri verdi:

"İlk okuma ve yazma öğrenimini tamamlayan 1. sınıf öğrencileri 65 kelimelik bir metni ortalama 90-100 saniye aralığında okumaktadırlar. Bu bulgu, bir kelimenin ortalama 1.5 saniyede okunduğunu göstermektedir. Ancak örneklem öbeğinde, 65 kelimelik bir metni en hızlı 32 saniyede en yavaş 3 bin saniyede okuyan öğrencilerin olması dikkat çekici bir bulgudur. Bu durum okuma hızının çok yavaş olduğunu açıkça göstermektedir."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!