Oluşturulma Tarihi: Kasım 10, 2020 15:27
ABB MHP Grupbaşkanvekili Murat Ilıkan’ın altyapı için kazılan ve asfalt bekleyen yollarla ilgili eleştirisine ABB’den, “‘Asfalt at, tekrar kaz’ sürecinin yaşanmaması için altyapı testlerinin tamamlanması gerekmektedir” yanıtı geldi.
Hürriyet Ankara’da, ‘Hayaller bisiklet, gerçekler çamur çukur’ manşetiyle yer alan Murat Ilıkan’ın asfalt bekleyen yollarla ilgili eleştirisine, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden (ABB) açıklama geldi. ABB, çalışmalarla ilgili şu bilgilere yer verdi: “*Etlik Ayvalı Mahallesi Süleymaniye Caddesi’ndeki elektrik hattı çalışmalarının ruhsat başlangıç tarihi 30 Temmuz 2020, bitiş tarihi işe 10 Aralık 2020’dir. 22 kilometrelik uzun bir hatta çalışmalar devam etmektedir. Bölgede sık sık yaşanan elektrik kesintilerinin önüne geçilmesi ve havai hatların yer altına alınması için bu çalışmanın izni verilmiştir. Elektrik firmasının testleri işin bitiş tarihine kadar devam etmektedir. Testte bir arıza çıkması halinde yolun tekrar kazılması gerekmektedir. Yıllardır Ankara’da yaşanan ‘asfalt at, tekrar kaz’ sürecinin yaşanmaması için testlerin tamamlanması gerekmektedir.
11 EKİP ÇALIŞMA SÜRDÜRÜYOR*Bilkent Şehir Hastaneleri bölgesi için 14.4 kilometrelik bir hatta çalışma yapılmış olup, çalışma 23 Ekim 2020’de tamamlanmıştır. Ankara Büyükşehir Belediyesi ekipleri, 20 Ekim 2020’den itibaren Diyanet İşleri Başkanlığı mevkisinden asfalt çalışmasına başlamıştır. *Altındağ Gültepe’de ise işin bitiş tarihi 6 Ekim 2020’dir. Mevlana Caddesi’nde
yol ve asfalt ekiplerimiz 14 Ekim 2020 tarihi ile çalışmaya başlamıştır. Fakat Başkent Elektrik tarafından yapılan dolgular yolun rampa olmasından dolayı 2 kez yağmur sebebiyle boşalmıştır. Elektrik firmasının çalışmasının ardından asfaltlama çalışmasına devam edilecektir. Ankara Büyükşehir Belediyesi, söz konusu bölgelerde 5 uzun yama ekibi, 6 tamirat ekibi olmak üzere toplam 11 ekip ile çalışmalarını sürdürmektedir.”
BİSİKLET YOLLARI ELEŞTİRİSİ KENDİSİNE FAYDA SAĞLAMAYACAK“ABB MHP Grup Başkanvekili sayın Murat Ilıkan, Ankara’nın birkaç bölgesinde kazı çalışması nedeniyle yer alan çukurlarda karış hesabı yapmıştır. Sayın Ilıkan daha önce de Yenikent Yolu için bu tip söylemlerde bulunmuş, çalışmaların devlet kurumları arasındaki onay sürecinde olduğu ortaya çıkmıştı. Sayın Ilıkan’a devlet kurumlarının bir işleyişi olduğunu, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin de bu işleyişten taviz vermeyeceğini hatırlatıyoruz. Bir asfalt eleştirisini dahi 25 yıldır dinozor heykellerinden, ucube kent figürlerinden, anlamsız kapılardan fırsat bulunamadığı için yapılmayan ve Başkan’ımız sayın Mansur Yavaş döneminde ilk kez imalatına başlanan bisiklet yolları üzerinden yapmanın kendisine bir fayda sağlamayacağını bir kez daha vurguluyoruz. 25 bin 706 kilometrekare yüzölçümüne sahip Ankara’da, yönetim anlayışı ve çalışmalarımızdan dolayı eleştirilecek bir konu bulunamadığı için birkaç noktada yamalık asfalt sorunu üzerinden verilen demeçler bizim için sadece mutluluk kaynağıdır.”
Hürriyet Ankara 5 Kasım’da ‘Hayaller bisiklet, gerçekler çamur çukur’ manşetiyle haber yapmıştı.