Cengizhan ÇATAL
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2008 00:00
Ankara’da sayıları giderek artmaya başlayan teknoloji mağazalarındaki yarış hız kesmiyor. Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün ve Tüketici Dernekleri Federasyonu Başkanı Ali Çetin, bu mağazalar konusunda tüketicilerin bilinçli davranması gerektiğini söyledi.
BAŞKENT’TE tüketicinin de ilgisiyle sayıları giderek artmaya başlayan teknoloji mağazalarındaki rekabet hız kesmiyor. Tek bir alışveriş merkezinde bile çok sayıda açılan teknoloji mağazalarına gösterilen talep şaşırtıcı düzeylere ulaştı. Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, teknoloji tüketimi konusunda tam bir ’çılgınlık’ yaşandığını belirterek, "Evinde bilgisayarı olmayan insan neredeyse kalmadı. Bu mağazaların yaptığı kampanyaların da bunda çok büyük etkisi var" dedi.
Ankara’ya geldikten sonra buradaki talepten mennun olan teknoloji mağazalarının da Başkent’in pazarında da başarıyı yakaladığını ifade eden Aygün şunları söyledi:
SONU HÜSRAN OLMASIN: SONU HÜSRAN OLMASIN "Bazı mağazaların zararına satışlar yaptığını görüyoruz. Bu çılgınlık daha da devam edecek. Bu mağazaların kentin ekonomisine yaptığı katkılardan da memnunuz. Büyük teknoloji zincirlerinin de Ankara’ya ilgisi giderek artıyor. Bu durumun şu anda çok memnuniyet verici olduğunu söyleyebilirim. Ancak bu teknoloji ürünlerindeki tüketim çılgınlığının sonunun tüketiciler açısından hüsran olmamasını diliyoruz."
DİKKATLİ YAKLAŞILMALI : Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Başkanı Ali Çetin de teknoloji ürünleri ve bu mağazalar konusunda toplumda yeterli bilincin oluşmadığını belirterek şunları söyledi: "Açılan teknoloji mağazalarının kendi denetimlerini iyi yapmaları gerekiyor. Özellikle bir mağazanın ilk açıldığı zamanlarda yapılan zararına veya maliyetine satışlarlara karşı vatandaşın çok dikkatli yaklaşması gerekir. Cep telefonlarında ve dizüstü bilgisayarlarda tüketicilere defolu ürünlerin satıldığı konusunda çok sayıda şikayet alıyoruz. Bunun birinci sorumlusu karşılaştırma yapmayan, sorgulamayan bilinçsiz tüketicilerdir. Bilinçli hareket etmedikten sonra mağduriyet kaçınılmaz oluyor."
Teknolojide bilinçsiz tüketim var
AÇILAN teknoloji mağazalarında tüketiciyi yanılsamaya iten kampanyalar da bulunduğunu anlatan Çetin, şunları söyledi: "İnsanlar neye ihtiyacı olduğunu bilmeden yalnızca ucuz diye bu mağazaları adeta istila ediyorlar. Başkent’te de bunun örneklerini gördük. İlgili ilgisiz herkes birbirini eziyordu. Mağazalar da bu ürünleri herkesin alım gücüne hitap ediyormuş gibi sunuyor. Yanlışa düşen tüketicinin de durduk yere borca girmesi kaçınılmaz oluyor. Tüm bunların panzehiri teknoloji tüketimi konusunda da Türkiye’de artık bir bilincin oluşmasıdır."