Tek tuşla hizmet

Güncelleme Tarihi:

Tek tuşla hizmet
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2021 00:10

Kalecik’in köylerinde yalnız yaşayan 70 yaş üstü vatandaşlar, bir ihtiyaçları olduğunda ‘çağrı butonu’na basarak, Kalecik Belediyesi’ne ulaşıp taleplerini iletebilecek.

Haberin Devamı

Kalecik Belediyesi, ilçede yalnız yaşayan 70 yaş üstü vatandaşların ihtiyaç anında tek tuşla yardıma ulaşabilmesi amacıyla ‘çağrı butonu’ projesini hayata geçirdi. Mahalle statüsündeki köylerde uygulanan projeyle, 70 yaş ve üstü vatandaşlar, evlerine yerleştirilen cihazdaki tek bir tuşa basarak, Kalecik Belediyesi Çözüm Masası’na ulaşabilecek, sistem sayesinde ihtiyaçlarını, taleplerini belediyeye iletebilecek. Belediye de gelen istekleri yerine getirerek çözüm sağlayacak. Kalecik Belediye Başkanı Duhan Kalkan projeyi Hürriyet Ankara’ya anlattı:

Tek tuşla hizmet


ELİ, GÖZÜ, KULAĞI OLALIM İSTEDİK

Birçok yaşlı büyüğümüzün evinde sabit telefon var ancak arama yaparken sıkıntı yaşayabiliyor. Mobil telefonlarda da ekrandaki yazıları okuyamıyorlar, telefon geldiğinde açmakta zorlanıyorlar, geri arama yapamıyorlar. Bu projeyle kırsal mahallelerde yalnız yaşayan büyüklerimizin eli, gözü, kulağı olalım istedik. İlk etapta 50 vatandaşımızın evine bu cihazı yerleştiriyoruz. Sadece düğmeye basıyorlar ve belediyeye bağlanıyorlar.

ARIZADAN ALIŞVERİŞE HER TÜRLÜ TALEP

Belediyedeki sistemde arayanın adı-soyadı, adresi, hastalığı, ilaçları ve yakını gibi bilgileri görünüyor. Ne talep etmiş, yerine getirilmiş mi, hangi birimlere yönlendirilmiş... Bunların hepsi takip edilebiliyor. Su tesisatındaki bir arıza için usta talebinden market alışverişine, ulaşımından sağlıkla ilgili bir talebine kadar tüm isteğini bize iletebilecek. Ne istiyorsa onun çözümünü sağlayacağız.”

ACİL DURUMLAR İÇİN DE ASKILI APARAT BULUNUYOR

Haberin Devamı

İki butonu bulunan ve iki numara kayıt edilebilen cihazda, kullanıcı birisine bastığında belediyeyi, diğerine bastığında acil durumlar için kayıtlı yakınını arayabiliyor. Vatandaşlara verilen boyunlarına asılabilen ya da saat olarak kullanılabilen ayrı bir aparatla da cihaza ulaşamayacak acil bir durumda butona basarak yardım isteyebilecek. Fişe takılı çalışan cihaz, elektrik kesintisi olduğunda şarjla da kullanılabiliyor.

Tek tuşla hizmet


HATİCE TEYZE ARADI BAŞKAN KALKAN AÇTI

Haberin Devamı

Sistemi ilk kullanan ise Satılar Mahallesi’nde (köy) yaşayan 84 yaşındaki Hatice Bıyık oldu. Hatice teyzenin aramasını açan Başkan Duhan Kalkan, Hatice teyzenin elektrik arızasıyla ilgili talebi için ilgili birime talimat verdi.

Tek tuşla hizmet


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!