Güncelleme Tarihi:
‘2053 Sıfır Emisyon’ hedefini de barındıran SKUP Türkiye Projesi, AB fonu ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin (TBB) yürütücülüğü ile gerçekleşiyor. Dün gazetecilerle bir araya gelen TBB Genel Sekreteri Hayri Baraçlı, Avrupa Hareketlilik Haftası ve kentsel hareketliliği arttırmaya yönelik çalışmaları anlattı. Ankara’da da son dönemde yaygın halen elektrikli scooter’lar konusuna da değinen Baraçlı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bununla ilgili önerilerde bulunduklarını söyledi. Baraçlı şöyle konuştu:
Murat YILMAZ-Hayri BARAÇLI
BAKANLIKLA YÖNETMELİK ÇALIŞMASI
“Bazı Avrupa ülkeleri scooter’lar için kaldırılma çalışması yapsa da bizler scooter’la toplu ulaşımın entegrasyonunu sağlayabilecek bir iş modeli geliştiriyoruz. Ulaştırma Bakanlığı’mıza da bunları önerdik. Bu çerçevede çalışmalarımız devam ediyor. Var olan bir aracı yok saymak çok mümkün değil. Bununla ilgili bakanlıkla şehirde daha konforlu ve güvenli, hem kullanıcılar açısından hem de taşıt kullanıcıları arasında bu entegrasyonu sağlayabilecek bir ortam oluşturup yönetmeliği çıkarma noktasına da geliyoruz. Bisikletlerle ilgili ayrılmış yollar var belki scooter’larla ilgili de bu yollar olabilir. Scooter’ı kullanım şartları var. Başlangıçta karşı çıkmadan iyileştirme odaklı yapacağız bunları. Dizlikleriyle, kolluklarıyla ve kasklarıyla beraber güvenli sürüş kavramı içerisinde bu tarzda kurallar koyuyoruz. Bu bir konfor değil esasında sıfır emisyon mantığında bakmamız lazım. Çevreye duyarlı hareket ettiğimiz zaman bunlar da bizim hayatımızı kolaylaştıracak araçlar arasında olabilir.”
DAHA YAYGIN PARKLANMAYI ÖNERECEĞİZ
Baraçlı, scooter’ların düzensiz park tartışmaları ile ilgili de “Bölgesel parklanma değil de daha yaygın parklanmaları sağlayabilecek bir yönetmelik maddesi koymak da gerekecek. Bir anda bakıyorsunuz kaldırımların tamamen doldurulduğu bir scooter parkı oluyor. Bu konuda bir hazırlık da yapıyoruz. Ben kendim de gözlemliyorum yoğun parklanma neticesinde yaya geçişleri bile engellenebiliyor. Biz daha yaygın parklanmayı önereceğiz. Bir alana 100 tane scooter’ı yaymaktansa scooter’lara çeşitli parklanma noktaları belirlenecek, bunlar oraya park edilecek. Bunlar arasında sabah veya gece aküleri doldurulan işletmeciler tarafından yapılanlar var. Bir de kullanıcılar tarafından şahsi kullanılanlar var. Her önüne gelen yere park etmeyi ortadan kaldırmak veyahut onların da hızlı toplanmasını sağlayabilecek bir sistematik yapı kurulması noktasında bir önerimiz olacak. Yani scooter’ın orada durmaması gerekiyorsa o firma onu oradan alacak” diye konuştu.
TÜM BELEDİYELER DESTEK VERECEK
Avrupa Hareketlilik Haftası’nın sürdürülebilir ulaşım planının bir parçası olduğunu kaydeden Hayri Baraçlı, “2020 ve 2022 yıllarında Türkiye Avrupa Hareketlilik Haftası’na en büyük destek veren ülke oldu. İnşallah bu yıl da tüm belediyelerimizle beraber Avrupa Hareketlilik Haftası’na destek vererek şehirde mikrobiliteyi destekleyen bir iş planı oluşturma gayreti içerisine de gireceğiz” dedi.