Güncelleme Tarihi:
Online tatil sitesi Tatil Sepeti.com’un yönetici ortaklarından Suat Gücel, insanların tatil programlarını daha ucuza mal etmek için paket programlar yerine uçak biletlerini mil ile alıp münferit otel rezervasyonlarına yöneldiğini belirtti.
Gücel, pazarın genelinde krizin yansımasının görüldüğünü, geçen yıla göre toplam tatile çıkanlarda daha geniş bir kitleyi kapsayan yaz döneminde yüzde 10 azalma olurken, daha yüksek gelir grubunun tatile çıktığı bayram dönemlerinde yüzde 20’yi aşan azalma yaşandığını kaydetti.
Tüketicinin fiyata ve kampanyaya olan duyarlılığının arttığına dikkati çeken Gücel, satışların yüzde 70’inin erken rezervasyon dönemlerinde ve kampanyalar veya özel fiyatlı ürünlere olduğunu, en uygunu bulmak için tatil araştırmasına ayrılan sürenin arttığının gözlendiğini söyledi.
Gücel, yılda 3-4 kez tatile çıkanların, 2-3 kez veya 7 gecelik tatiller yerine 4-5 gecelik tatilleri tercih etmeye başladığını dile getirirken, şu bilgileri verdi:
“Tatil için ayrılan bütçelerde yüzde 10 gibi bir azalma söz konusu. 2008 yılında 1 rezervasyona 990 lira harcanırken, 2009 yılında 900 lira harcama yapıldı. 2009 yılında yurt dışı tur fiyatları geçen seneye göre yüzde 20’ye yakın düşüş gösterirken, yurt içinde kimi otellerin bayram fiyatları kasım fiyatlarından daha da ucuz oldu.”
Yurt dışı otellere ilgi arttı
Suat Gücel, senelik izinleri dışında ikinci veya üçüncü tatillerini yapmak isteyen birçok kişinin, resmi tatil dönemlerini tatile çıkmak için iyi bir fırsat olarak değerlendirdiğini ifade etti. Yurtiçinde tatile çıkanların sayılarda biraz azalama görülse de, mevsimin çok iyi olmaması nedeniyle, bunun normal karşılandığını belirten Gücel, buna karşın yurtdışına çıkan kişi sayılarında geçen bayrama göre artış olduğunu kaydetti.
Gücel, “Özellikle en iyi fiyat garantisi verilen yurtdışı otellere olan ilgi geçen bayrama göre çok daha yüksekti” dedi.