Güncelleme Tarihi:
Celal Bayar Bulvarı’nda, inşaatı devam eden Yüksek Hızlı Tren Garı’na giriş-çıkışı sağlamak amacıyla TCDD tarafından yapılacak alt geçit çalışması öncesi uygulanmaya başlanan yeni trafik düzenlemesi, bölge trafiğin aksamasına neden oldu. Alt geçit inşaatı öncesi hayata geçirilen yeni trafik düzenlemesi kapsamında bulvar trafiği için alternatif güzergâh belirlendi. Bu kapsamda yaklaşık 2 haftadır bölgede trafik, Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı ekiplerince asfaltlanıp yol çizgileri çizilen ara sokaklardan sağlanıyor. Merkez istikamette seyreden sürücüler, Parmak Sokak-Ali Suavi Sokak-Tok Sokak güzergâhını kullanarak yeniden Celal Bayar Bulvarı’na bağlanıyor. Ankara Bulvarı istikametinde seyreden sürücüler ise Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi önünden gelip Alo Cenaze’nin arka kısmından devam eden paralel yolu kullanıyor.
PARK İHLALİ TRAFİĞİ KİTLİYOR
Ancak yeni trafik düzenlemesi hem sürücülere hem de yayalara zor anlar yaşatıyor. Geçici olarak belirlenen alternatif güzergâhlarda araç geçişi 2 şeritten sağlandığı için bölgede trafik sıkışıyor. Ankara Bulvarı istikametinde 3 şeritli bulvar yolu ile 2 şeritli paralel yol bağlantısının olduğu noktada yaşanan yoğunluk, Sıhhiye Köprüsü’ne kadar uzanan araç kuyruklarına neden oluyor. Ters istikamette ise ‘park yasağı’ anlamına levhalarının dizili olduğu sokaklara park edilen araçlar nedeniyle trafik aksıyor.
YAYALAR YOLDAN YÜRÜYOR
Üniversite, iş merkezi, alışveriş merkezi ve restoranların yoğunlukta olduğu bölgede sürücüler kadar yayalar da mağdur oluyor. Yeni asfaltlanan Parmak, Ali Suavi ve Tok sokakların bazı bölümlerinde kaldırım olmadığı için yayalar, yoldan yürümek zorunda kalıyor. Araç park edilen kaldırımları da kullanamayan vatandaşlar, kaza tehlikesi atlatıyor.