Güncelleme Tarihi:
Açıklamada özetle şu ifadelere yer verildi:
TRAFİK HIZINI ARTIRAN BİR UYGULAMA
“İptal edilen bu imar planında yaya güvenliği veya sürdürülebilir hareketliliğe yönelik herhangi bir analiz, detay, gösterim, yaklaşım bulunmamakta, aksine otomobile bağımlı ulaşım sistemi sürdürülmektedir. 4+4 şeritli bir yol üzerinde köprülü kavşak yapımı trafik hızını artırmaktan öte bir uygulama değildir. Burada yaya hakları ve güvenliği dikkate alınsaydı trafik sinyalizasyon uygulamaları, yaya geçitleri, trafik yavaşlatma projeleri, hız kesiciler veya yaya üst geçidi gibi daha düşük bütçeli ve daha kısa sürede gerçekleşebilecek uygulamalar hayata geçirilebilirdi. Ankara genelinde, otomobil ve hız odaklı ulaşımda ölümlü kaza sayılarının her geçen gün arttığı bilinmesine rağmen, yatırımlar hâlâ asfalta yapılmaktadır. Basit, uygulanabilir ve bilimsel uygulamaları tercih etmek yerine, yaya geçişlerinin sadece köprülü kavşak ile mümkün olabileceği gibi bir algı oluşturmak, plan iptali sonrasında yine sadece taşıt yolu içeren farklı bir imar planı sunmak ve tüm bunların üzerine de bir meslek örgütünü hedef göstermek kolaycılıktan başka bir şey değildir.”
ODAMIZIN HEDEF GÖSTERİLMESİ DÜŞÜNDÜRÜCÜ
Yol için yeni plan değişikliğine de dikkat çekilen açıklamada, “Meclis kararına bakıldığında ise yolun viyadük şeklinde yapılacağına karar verildiği görülmektedir. Yani söz konusu karar da yaya odaklı ulaşım, yaya güvenliği vb. herhangi bir duyarlılığa sahip değildir. Büyükşehir Belediyesi’nin görevi mahkemenin iptal gerekçelerini gidererek, bölgesel olarak sorunları tespit edip kapsamlı ve bütüncül bir planlama çalışması yapmaktır. Bunun yerine Büyükşehir Belediyesi tarafından alana koyulan bir tabela ile odamızın hedef gösterilmesi kurumlar arası ilişkiler, etik ilke ve değerleri açısından oldukça düşündürücü ve iyi niyet aranması mümkün olmayan bir durumdur. Gamze Gürel’in hayatını kaybettiği bu elim kaza sonucu gerekli önlemlerin bir an önce alınması gerekliliği ve aciliyetini hatırlatırız. Tüm kentsel alan içerisinde hızı artırılmış araç yolları değil, insan hayatına önem veren uygulamalara ihtiyacımız olduğunu yinelemek isteriz” denildi.
8 ARALIK 2023