Söz uçar yazı kalır

Güncelleme Tarihi:

Söz uçar yazı kalır
Oluşturulma Tarihi: Ocak 08, 2014 01:16

Teknolojiye karşı direnişini sürdüren mektup ve tebrik kartı gönderiminde Başkent, 2013’te artış yakaladı. Kentte 2012’de 57 bin 16 mektup ile bin 339 tebrik kartı atılırken, bu rakam 2013’te 58 bin 703 mektup ile bin 86 tebrik kartına yükseldi.

Haberin Devamı

Özel gün kutlamalarında kullanılan mektup ve tebrik kartları, hızla gelişen teknolojik gelişmelere karşı direnişini sürdürüyor. Son 10 yılda Başkent’te yaklaşık yüzde 90 oranında bir düşüşün yaşandığı mektup ve tebrik kartı gönderiminde, 2013 yılında bir önceki seneye göre artış meydana geldi. 2012 yılında 57 bin 16 mektup ile bin 339 tebrik kartı atan Ankaralı, 2013 yılında ise, 58 bin 703 mektup ile bin 86 tebrik kartı gönderdi. 86 bin 536 mektup ile 2 bin 166 tebrik kartı trafiğinin yaşandığı 2009 yılına oranla ise mektup ve tebrik kartı gönderiminde 2013 yılında önemli bir azalma yaşandı.
“Söz uçar, yazı kalır” diyerek mektup ve tebrik kartlarının önemine değinen PTT Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Osman Tural, “İnanıyorum ki, gerçekleştirdiğimiz faaliyetlerle mektup, tebrik kartı gibi değerlerimizin önemi bir kez daha anlaşılır ve hakettiği yeri tekrar alır” dedi.

Haberin Devamı

DEĞİŞİM SÜRECİ YAŞANIYOR

Toplumda, mektup ve tebrik kartı kullanımına eski fonksiyonunu kazandırabilmek amacıyla, PTT olarak çeşitli kampanyalar düzenlediklerini ve projeler ürettiklerini ifade eden Tural, şunları söyledi:
“Hayatın tüm alanlarına yansıyan bu değişim süreci toplumlarda yer edindi ve geçmişten günümüze uzanan temel değer ve yargıları da etkisi altına aldı. Söz konusu sürecin en fazla hissedildiği alanlardan birisi de iletişim ve haberleşme.

İNTERNET OLUMSUZ ETKİLEDİ

Uydu haberleşme teknolojisinde meydana gelen gelişmeler ile elektronik haberleşmenin artması ve yaygınlaşan internet kullanımı, tarihi çok eskilere dayanan mektup, tebrik kartı gibi haberleşme araçlarını olumsuz etkiledi. Topluma mektup ve tebrik kartı kullanımını kazandırabilmek amacıyla, çeşitli kampanyalar düzenliyoruz, posta ücretlerinde indirimler uyguluyoruz. İstatistiki verilere baktığımızda sayısal olarak çok büyük bir azalış olmadığını görüyoruz. Bunda kişisel mektuplardaki düşüşe karşın ticari mektuplarda meydana gelen artışın da önemli bir faktör olduğunu unutmamak gerekir.”

MEKTUP SEPETİ E-TELGRAF

Mektup ve telgrafın eski günlerine kavuşması için hayata geçirdikleri projelerde, kendilerinin de teknolojiden faydalandıklarını vurgulayan Tural, “Teknolojiye bir tehdit olarak görmek yerine bize sunduğu imkanları araç ve yardımcı olarak görüp ondan yararlanma yolunda değişik uygulamalar yapıyoruz. Telgraf hizmetinin internet ortamından verilebildiği e-telgraf projesini hayata geçirdik. Müşterilerimize, zarf almak için kırtasiyelerin kapalı olması, mektup atmak için postanenin kapalı olması durumlarında internet üzerinden yurdumuzun herhangi bir yerinden 7/24 mektup göndermelerine imkan sağlayan ‘Mektup Sepeti’ projesiyle kolaylık sağladık” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!