Güncelleme Tarihi:
Hava kirliliğinin önlenmesi amacıyla yapılması gerekenleri de sıralayan Bozoğlu, Ankara üzerinden bir de örnek verdi: “‘Ulaşımda Enerji Verimliliğinin Artırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar’ hakkında bir yönetmelik yayımlanmıştı. Bu yönetmelik kapsamında düşük emisyon bölgelerinin belirlenmesi öngörülüyordu fakat hiçbir belediyemiz bu yönde somut adımlar atmadı. Ankara’dan örnek vermek gerekirse Bahçelievler, Kızılay gibi farklı bölgelerde trafikten arındırılmış, yaya odaklı bölgeler hayata geçirilmeli.”
AZALDI AMA ÇÖZÜLMEDİ
Koronavirüs salgını sürecinde alınan tedbirler ve ‘Evde kal’ çağrısı sonrası Türkiye genelinde hava kirliliğinde gözlenen azalmayla ilgili de konuşan Bozoğlu, “Doğrusunu söylemek gerekirse salgınla beraber hava kirliği sorunu azalmış olmakla beraber çözülmedi. Şu anda ‘havamız tertemiz’ diyemiyoruz. Hava kirliliğinin yoğun olduğu bölgelerde, kirli hava soluyan vatandaşlarımızın salgın sebebiyle daha büyük risk altında olduklarını söyleyebiliriz” ifadelerini kullandı.
İLK 5 ŞEHİR
Çevre Mühendisleri Odası’nın açıkladığı ‘2019 Hava Kirliliği Raporu’na göre, kirliliğin en yoğun olduğu ilk beş il şöyle sıralanıyor:
1-Bursa
2-Adana
3-Ankara
4-İstanbul
5-Iğdır