Şirketler sosyal medyayı kullanarak markalaşıyor

Güncelleme Tarihi:

Şirketler sosyal medyayı kullanarak markalaşıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2011 00:00

Sosyal medyanın marka kimliğine etkilerini araştıran Milli Prodüktivite Merkezi uzmanları, “Tüketiciler, ürünleri sosyal medyadan takip eden, beğendikleri veya beğenmedikleri ürünleri arkadaşlarına duyuran birer medya organı haline geldi” dedi.

Haberin Devamı

GÜNÜMÜZDE markalaşmanın pazarlama yönetiminin merkezine oturduğunu ifade eden Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) uzmanları, internet kullanımının yaygınlaşması ve yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle yeni bir yöne doğru gidildiğini belirtti. Markalaşma çalışmalarını sosyal medya ağlarıyla yürütmenin ve tüketicilerle bu kanallardan iletişim kurmanın önemini vurgulayan MPM uzmanları, bunun klasik iletişim yöntemlerine kıyasla çok daha kolay ve etkili olduğunu söyledi.
Sosyal medyanın, gittikçe artan bir hızla tüketicilerin hayatına girdiğine dikkat çeken MPM Uzmanları, şunları söyledi:

Tüketici önemli bir medya organı

“Tüketiciler, ürünleri sosyal medyadan takip eden, beğendikleri veya beğenmedikleri ürünleri arkadaşlarına duyuran birer medya organı haline geldi ve buna bağlı olarak, geleneksel pazarlama araçları da tüketiciler üzerindeki etkisini kaybetmeye başladı.
Etkinlik artıyor
Dünya genelindeki eğilimin de, bu yeni medyayı etkili bir biçimde kullanmak yönünde. Dünya çapında marka olmuş şirketler, sosyal medyada etkinliklerini arttırıyor.
Küresel araştırmalar, sosyal medya kullanıcılarının katlanarak arttığını çok net bir şekilde ortaya koyuyor. Aralık 2009’da, bir önceki döneme göre kişi başına sosyal ağ sitelerinde harcanan zamanda ortalama yüzde 82 artış oldu.

Haberin Devamı

Şirketler aktif olarak kullanmalı

Sosyal paylaşım siteleri, sosyal medyada yapılan pazarlama ve markalaşma çalışmalarına ciddi şekilde katkı sağlayabiliyor. Bu nedenle şirketlere, sosyal medya sitelerini markalaşma stratejilerini gerçekleştirmek için aktif olarak kullanmalarını tavsiye ediyoruz.
Sosyal medya, kurumların müşterileriyle, paydaşlarıyla ve çalışanlarıyla en hızlı ve etkin şekilde etkileşime geçebilmesini sağlıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!