Şimendiferli Serkisof saatler

Güncelleme Tarihi:

Şimendiferli Serkisof saatler
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2010 00:00

Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED)İkinci Başkanı ve Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği(ATİD) Başkanı Seçim Aydın, “Yirmibirinci Yüzyılın İpek Yolu Projesi” olarak adlandırılan Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaştırma Koridoru’nu anlatıyor.

Haberin Devamı

HİCAZ ve Bağdat Demiryollarının Bir Asırlık Tarihini Yansıtan Fotoğraf Sergisi, Almanya’nın Ankara Büyükelçiliği, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü’nün işbirliğiyle Ankara ve Adana’dan sonra 7 Nisan Çarşamba Günü Haydarpaşa Garı’nda üçüncü kez açıldı.
Avrupa’nın 1800 yılında tanıştığı demiryolları ile Anadolu toprakları 23 Eylül 1856’da hizmete giren 130 km’lik İzmir-Aydın hattı ile tanıştı. Anadolu’nun yaşamına uzayıp giden tren yolları olarak giren Demiryollarının başlangıcında yer alan Haydarpaşa Garı ise, 1908’de İstanbul (Anadolu) - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak yapılmıştır.
Uçakla gidildiğinde 100 dakikaya inmiş olan 100 saatlik bu yol üzerinde görme fırsatını bulduğum Şam İstasyonu’nu ve Medine İstasyonu’na gösterilen özeni görmeye ve yaşanmaya değer olarak nitelendiriyorum.
Yine bu aydan itibaren TCDD Genel Müdürlüğü, 100 yıldan fazla süre emeklilerine verdiği birer prestij simgesi olan köstekli Serkisof saatlerini, uzun bir aradan sonra yeniden vermeye başlıyor. Dakikliğin ulaşımın sembolü olması nedeniyle TCDD’nin böyle bir armağan seçmiş olmasını çok ince ve hassas bir düşünce olarak değerlendirmek gerekir.
“Yirmibirinci Yüzyılın İpek Yolu Projesi” olarak adlandırdığımız TRACECA (Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaştırma Koridoru), kapsamında ülkemizde başlatılan yeni demiryolları sistemi ile bu dakikliğin tekrar sağlanacağını; demiryollarının ulaşım yanında, turizmde de önemli yeri olduğu görüşünü burada paylaşmak istiyorum.
Eski buharlı trenlerin tren dostları tarafından tekrar talep edilir hale gelmesi yanında demiryollarımızın tarihi güzergâhında konuklar için düzenlenecek özel seferlerin de talep bulacağını düşünüyorum. Söz gelimi Adana Belemedik’te Bağdat demiryolunu inşa eden firmanın ana şantiyesi ve inşaat süresince binlerce kişinin yaşadığı yerleşim alanı ile birlikte 21 tünelden oluşan ve dünya demiryolu mimarisinde örnek bir yeri olan Varda Köprüsü gibi pek çok güzergâh bu amaçla turizmin hizmetine açılabilecektir.
Ulaştırma koridoru (TRACECA) üzerindeki yatırımlar tamamlandığında ise güzergâhtaki tüm yerleşimlerde yeni bir ekonomik hayat, turizmle birlikte başlayacaktır. Orhan Veli’nin Tren sesi duyduğunda iki çeşme olan gözlerinin yerini sevinç ışıltıları alacaktır. Tarihi ve modern demiryolları Anadolu’ya yeni yaşam tarzı getirecektir.
TCDD ve destekleyen kuruluşları bu konuyu gündeme taşıma ve kamuoyu ile paylaşma anlamında gösterdikleri çabalar nedeniyle Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) adına teşekkürlerimi iletmek istiyorum.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!