Seyyar pazarlamadan satış direktörlüğüne

Güncelleme Tarihi:

Seyyar pazarlamadan satış direktörlüğüne
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2011 00:00

Kalem pil satışıyla başladığı mesleğinde, Arçelik’in satış direktörlüğüne kadar yükselen Koral Boro, tecrübelerini ve anılarını bir kitapta topladı. Boro, kitabını öncelikle kariyer yolculuğuna başlayacak gençlere öneriyor.

KALEM pilden kibrite kadar onca ürünün satışıyla başladığı mesleğinde Türkiye’nin en büyük şirketlerinden birinde üst düzey yöneticiliğe kadar yükselen Koral Boro, 26 yıllık iş serüveninde karış karış dolaştığı Anadolu’yu, anılarını, gözlemlerini ve iş hayatının inceliklerini, kaleme aldığı bir kitapta topladı. Dünyayı dolaşan ilk Türk denizcisi Sadun Boro’nun yeğeni olan Koral Boro’nun “Beyoğlu’ndan Sütlüce’ye: Bir Satıcının Beko - Arçelik Yılları (1983 - 2000)” adlı kitabı Sokak Kitapları Yayıncılıktan satışa sunuldu.

Boro, 26 yıllık meslek hayatında Anadolu’yu karış karış dolaşan, bu süreçte yaşadığı zorlukların yanı sıra Türkiye’nin en büyük şirketlerinden birinin satış direktörü olarak sonlandırdığı iş hayatının inceliklerini de, yazdığı yeni kitabında paylaşıyor.

İlk anı kitabını yazdı

Kalem pil ve camsil satışıyla başladığı mesleğinde, Arçelik Satış Direktörlüğü görevine kadar yükselen Koral Boro, satış kökenli bir üst düzey yönetici olarak sektördeki ilk anı kitabını yazdığını belirtiyor. Boro, kitabı yazma gerekçesini açıklarken de “En tepesine kadar çıktığım satış mesleğindeki tecrübelerimi, mesleğin inceliklerini paylaşmak istedim. Arçelik’ten satış direktörü olarak ayrıldığım 2009 yılında kitabı yazmaya karar verdim” diyor.

Her gününü “büyük bir arzu ve heyecanla geçirdiğini” belirttiği mesleğinde 26 yılın hiçbir karesini unutmadığını belirtiyor Boro; hiç günlük tutmamasına karşın hafızasına olan güveni vurguluyor. Koral Boro, 26 yıllık serüvene ilişkin şunları anlatıyor:

Gençlere tavsiyeler

“Askerlik görevi sona erdikten sonra 1983 yılında Koç grubuna bağlı bir dayanıklı tüketim şirketinde satış temsilcisi olarak işe alındım. Beko Ticaret adıyla... Firma o zamanlar tam bir satış şirketiydi. Kurulduğu ilk yıllardan, yani 50’li yıllardan itibaren konserve, kibrit, ampul; hatta camsil gibi envaiçeşit ürünün satışı yapılıyordu.

Ben camsil, ana kucağı, çocuk salıncağı gibi ürünlerin satışını yaptım. Hatta, 80’lerin ortasında kalem pil bile sattım. Düşünsenize, 1983 yılında renkli televizyonun yanında yukarıdaki ürünleri de müşterilerinize satmaya çalışıyorsunuz. Yani, bugün 3G telefonların yanında asprin satmak gibi... Kitabı, herşeyden önce, kariyer yolculuğuna başlayacak ya da yeni başlamış gençlerin okumasını isterim. Öte yandan, tabii ki satış, pazarlama ve insan kaynakları yöneticilerinin mutlaka okuması gerekir. Bir de Türkiye’nin dört bir yanındaki bayilerin özellikle ilgisini çekeceğini düşünüyorum.”

TÜBİTAK başarı öykülerini paylaşacak

TÜBİTAK, 2005-2010 yılları arasında destek verdiği başarılı projelerin sonuçlarını, kamuoyuyla paylaşacak. TÜBİTAK, Devlet Bakanı Mehmet Aydın’ın katılımıyla “TÜBİTAK Başarı Öyküleri Paylaşım Günleri” kapsamında iki farklı etkinlik düzenleyecek.

Yarın Ankara’da gerçekleştirilecek etkinlikte, Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB), Uluslararası İşbirliği Daire Başkanlığı (UİDB), Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı (BİDEB) ve Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından desteklenen projelere yer verilecek.

22 Nisan Cuma günü de İstanbul’daki etkinlikte ise, Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB) ve UİDB tarafından desteklenmiş projeler kamuoyu ile paylaşılacak. Etkinliklerde, TÜBİTAK Ar-Ge desteklerinin etkileri ve firmaların edindiği kazanımların aktarılacağı sözlü ve poster sunumlar gerçekleştirilecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!