Güncelleme Tarihi:
Sektör temsilcileri, görüşmede tasarruf paketi kapsamında kamuda servislerin kaldırılmasının sektörü olumsuz yönde etkileyeceğini belirtti. ANTAD Başkanı Cemal Baltacı, “Başkanımız Sayın Gürsel Baran’dan Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek’ten bir randevu alınarak ATO öncülüğünde bir ziyaret yapılmasını ve durumun aktarılmasını istedik” dedi. Baltacı, görüşme sonrası yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
ASIL SIKINTI YIL SONUNDA OLACAK
“Tasarruf Genelgesi’nden sonra sözleşmeleri sona eren servisler kaldırılıyor. İlk olarak Sosyal Güvenlik Kurumu’na hizmet veren 360 civarında servis kaldırıldı. Asıl sıkıntı yıl sonunda olacak. Çünkü sözleşmelerin büyük bölümü yıl sonunda bitiyor. Eğer bu karar yeniden değerlendirilmez ve çözüm bulunamazsa yıl sonunda 3 bin dolayında servis çalışamaz hale gelecek. Bu süreçten 30-35 bin kişi çok olumsuz etkilenecek ve mağdur olacak. Servislerin kaldırılmasına yönelik alınan karar en çok özellikle Ankara’yı, ardından İstanbul ve İzmir’i etkileyecek. Çünkü bu illerde kamuya yönelik hizmet veren servis taşımacılığı çok yoğun. Daha öncede yaptığımız her görüşmede tasarruf yapılmasına karşı çıkmadığımızı ancak servislerin kaldırılmasının tasarruf değil, daha çok yeni maliyetler ve sıkıntılar oluşturacağını dile getirdik. Servislerin kaldırılmasının ardından çalışanlara verilen toplu taşıma kartlarının maliyetinin daha ağır olduğu ortaya çıktı. Servislerin tamamının kalkacağı yıl başından sonra çalışanların toplu taşıma ile taşınması da çok mümkün olamayacak. Örneğin Ankara’da toplu taşıma altyapısı bunu kaldıracak durumda değil. Servisleri kaldırılan kamu kuruluşlarında çalışanların işe geç gelebildiği, verimliliğin düştüğü de belirtiliyor. Ayrıca çalışanlar kendi araçları ile işe gitmek istediklerinde trafik yoğunluğu da büyük oranda artacak. Bugün yaşanan trafik sıkıntısının daha da artacağı ortada. Çalışan personelin kendi aralarında anlaşarak bir servis aracı tutmaya yönelik attığı adımlar da olumlu sonuçlar vermedi. Bunun yapılabilmesi çok mümkün değil. 360 arabadan 10-12 araç şeklinde denendi ama yürümedi.
TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLSİN İSTİYORUZ
Sonuçta bu servislerin kaldırılması hem çalışanlar hem servisçiler için olumsuz sonuçlar getiriyor. Çalışma düzeni de bozulacak. Ayrıca kamu tarafında çalışan servisler günde iki işe gidiyor. Bir kısmı tek işe kaldığında maliyetleri de artacağı için fiyatlarını artırmak durumunda olacaklar ve bu durumda diğer özel sektörde taşınma maliyetlerini artıracak. Öğrenciler ve fabrika personelleri daha maliyetli taşınacak. Ankara Ticaret Odası Başkanı’mız Sayın Gürsel Baran’ı komite üyelerimizle ziyaret ettik. Başkanımız Sayın Gürsel Baran’dan Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek’ten bir randevu alınarak ATO öncülüğünde bir ziyaret yapılmasını ve durumun aktarılmasını istedik. Başkanımız da servisçilerin yaşadığı sorunları çok iyi bildiğini, taleplerin haklı olduğunu ve bunu daha önceki görüşmelerde de kamu tarafına dile getirdiğini belirtti. Randevu alınması noktasında hemen girişimde bulunacaklarını ifade etti. Başkanımız Gürsel Baran ile Sayın Mehmet Şimşek’i ziyaret ederek yılbaşından sonra daha da ağır hale gelecek sorunu aktarmak istiyoruz. Alınan bu kararın aynı zamanda istihdamı ve yeni yatırımları da olumsuz etkileyeceğini belirteceğiz. Birçok arkadaşımız aracının kredisini şu anda ödeyemez durumda. Yeni yatırım yapmak isteyenler yapamayacak. Eğer bu karar değişmez ise vergi ödemeleri de, istihdam da düşecek, çünkü firmalar mecburen elaman azaltma yoluna gidecek. Bütün bu görüşlerimizi ziyaretimizde aktarmak istiyoruz. Bu kararın tekrar gözden geçirilmesini istiyoruz.”