Güncelleme Tarihi:
Aktürk, karara ilişkin özetle şunları söyledi: “Ankara'da 7 bin 329 adet ‘C’ plakalı servis aracı bulunmakta, bunun yaklaşık 6 bini kamuya hizmet veriyor. Kamudan servislerin kaldırılması kararı hem servisçi esnafını hem de ailelerini mağdur edecektir. Çünkü kamuya hizmet veren servisçi esnafımızın sayısı hem Türkiye hem Ankara genelinde oldukça fazla. Bundan ötürü bir mağduriyet yaşayacağımızı düşünüyorum. Kamuda servis kaldırıldığında Ankara trafiği daha da yoğunlaşacak çünkü memur şehri. Zaten kentin mevcut sorunlarından biri trafik. Servislerin kaldırılması halinde, toplu taşıma araçlarında yoğunluk yaşanacak, trafik alarm verecek. Ankara’nın altyapısı da buna hazır değil. Bu sistemin tam anlamıyla uygulanabilmesi için gelişmiş bir metro ağına ihtiyaç var. Toplu taşımayı kullanmayı tercih etmeyen çalışanlar da kendi özel araçlarıyla gidip gelecek. Haliyle bakanlıkların yoğun olduğu yerlerde trafik kilit olacak. Örneğin Eskişehir Yolu. Oluşan bu yoğunluktan Ankara halkı da mağduriyet yaşayabilir. Kamuda servis taşımacılığının devam etmesini istiyoruz. Personel sayısının az olduğu yerlerde, uzak ilçelerde bulunan ve yakın olanlar birleştirilebilir. Yani her kurumdan yaklaşık 5-6 tane araca tekabül eder bu da. Önerimiz bazı bölgelerde servisleri birleştirme yoluna gidilmesidir."