Güncelleme Tarihi:
Hacettepe Üniversitesi, 3.5 yıl süren bir çalışmanın ardından yüzde 100 Türk tasarımıyla ürettiği elektrikli spor otomobil EVT S1’in seri üretimi için kolları sıvadı. Hacettepe Üniversitesi Rektörü Murat Tuncer, ilk 500 araç için gerekli izinlerin alındığını belirterek, “Fiyatı da 150 bin TL olacak” dedi. EVT S1’in seri üretimi çalışmaları kapsamında gerekli kurumlarla görüşmeler başladı. Yapılan ilk görüşmelerin ardından, elektrikli spor otomobil EVT S1’in seri üretiminin 2016’da başlayacağı açıklandı.
AİLE MODELİ 50 BİN TL
Spor modelin yanı sıra EVT S1’in 4 kişilik binek modeli için de start verildi. ‘Aile modeli’ olarak lanse edilen elektrikli 4 kişilik otomobil için AR-GE çalışmaları başlarken, seri üretime 2018 yılının başlarında başlanılması planlanıyor. Kaç adet üretileceği henüz netleşmeyen EVT S1’in aile modelinin fiyatı ise 50 bin TL civarında olacak.
30 DAKİKADA TAM ŞARJ
Özgün tasarım, dijital gösterge ve dokunmatik ekranıyla, en modern otomobillere kafa tutan yüzde 100 Türk tasarımı olan EVT S1, şarj kolaylığıyla da dikkat çekiyor. Ev tipi prizlerde hiçbir geliştirme yapmaya gerek duyulmadan şarj edilebilen EVT S1, piller tamamen boşken yaklaşık 10 saatte şarj edilebiliyor. Ancak pillerin tamamen boşalmasının imkansız olduğu araç, uygun koşullarda 30 dakikada tam sarj edilebiliyor.
100 KM’DE 4.5 TL
‘Sıfır emisyon’ ilkesiyle üretildiği için çevre dostu olan EVT S1, 180 km/s hıza ulaşabiliyor. Toplam ağırlığı bin 50 kilogram olan EVT S1’in 0-100 km/s hızlanması ise 7.5 saniye sürüyor. Tam şarj kapasitesinde, 90 km/s sabit hızla 300 kilometre yol kat edebilen EVT S1, ekonomik yönüyle de göze çarpıyor. 100 kilometrede yalnızca 4,5 TL değerinde elektrik tüketen EVT S1, benzer özelliklerdeki benzinli bir spor arabanın 180 TL’ye gittiği yolu, 18 TL’ye tamamlayabiliyor.
YAKIN ZAMANDA YOLLARDA
ATO Kongre Merkezi’nde, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen 6. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi’nde görücüye çıkan EVT S1’in seri üretimi için gerekli olan destek ve çalışmaların devam ettiğini anlatan rektör Tuncer, şunları söylemişti:
“Arkadaşlarımızla gurur duyuyoruz. Türkiye’nin en güçlü otomotiv mühendisliği Hacettepe Üniversitesi’nin. Biz yapmasak kim yapar diye düşündük. Arkadaşlarımız da sağ olsunlar, 3 yıl boyunca geceli gündüzlü bir emekle, öğrencisiyle öğretim üyesiyle çalıştılar, yüzümüzü kara çıkarmadılar. Seri üretim konusunda bakanlığımızın desteği gerekli. Yakın zamanda inşallah yollarda çok sayıda aracımızdan görürüz.”