Güncelleme Tarihi:
Bu önerinin ardından Ankara Servisçiler Odası Başkanı Tuncay Elmadağlı, Hürriyet Ankara’ya açıklama yaptı. “Telafisi güç zararlar doğuracağı açıkça görülmekte olduğundan, oda olarak bu tarz tekliflerin tarafımızca kabul görmesi mümkün değildir” diyen Elmadağlı, özetle şunları söyledi:
RANT KAPISI AÇAR
“Son üç yılda Ankara’nın nüfusunda ciddi bir artış olmadığı halde hangi bilimsel veri ile yaklaşık 7 bin 500 servis aracının yetersiz olduğu iddia edilmektedir? Başta akaryakıt fiyatları olmak üzere artan maliyetlerimizi karşılayabilmek için yapılan servis ücreti artışları ülkemizde yaşanan enflasyona paralel şekildedir, fahiş fiyatlar söz konusu değildir. Zira, oda olarak 2023-2024 eğitim-öğretim yılı en yakın mesafe okul servis ücreti yıllık 11 bin lira olacaktır. Hal böyleyken, fahiş fiyat hususunda sorunun kaynağının servislerin pahalı olduğunu iddia eden ama daha düşük fiyatlara servis aracı çalıştırmak isteyen ATO’ya bağlı faaliyet gösteren turizm şirketlerinin temsilcileri olduğu anlaşılmaktadır. Neredeyse yarısı ATO’ya kayıtlı şirketlere ait olan ‘S’ plakalı araçların, dört defa ihale ile satılan ve esnafımızın yüksek bedeller ödeyerek sahip olduğu ‘C’ plakalı araçlarla aynı haklara sahip olarak şehir merkezinde çalıştırılması teklifini ise iyi niyet çerçevesinde değerlendirmiyoruz. Böyle bir uygulama olduğu takdirde, ‘S’ plaka sahibi şirketlere rant kapısı açarak sebepsiz zenginleşmelerine yol açacak ve yaklaşık 7 bin 500 esnafın kazanılmış haklarının gasp edilmesiyle telafisi güç zararlar doğuracağı açıkça görülmekte olduğundan oda olarak bu tarz tekliflerin tarafımızca kabul görmesi mümkün değildir. Takdiri kamuoyuna bırakıyoruz.”
17 AĞUSTOS 2023
AKK Başkanı ve ATO Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, “Sorun kökten çözülünceye kadar S plakalı araçların devreye alınması velileri rahatlatacak, büyük bir kaosun önüne geçilmesini sağlayacaktır” demişti.